Dagens blomkål!

Dagens mattips: koka blomkål - först i vatten, sen i grädde. Salta och peppra ordentligt, smält ner lite ost och kör sen ner stavmixern i kastrullen tills du fått ett slätt, fint och sagolikt gott mos. Servera vad du vill till. Jag åt det idag med bitar av kyckling, lök och grön paprika, stekt tillsammans i smör, citronsaft, soya, vitlök och cayennepeppar. Med lite sallad och körsbärstomater vid sidan om kändes det som rena lyxmåltiden.

Tyvärr har det inte blivit mycket träning dom senaste dagarna. Igår var jag ute och syndade (kompisar från andra städer var här och släpade ut mej på stan) och det verkar inte bättre än att det blir samma visa ikväll igen. Men jag gick i alla fall en ordentlig promenad idag, ut till Rambergsvallen och den allsvenska premiären mellan Häcken och Malmö. Häcken hade ett stolpskott, en ribbnick och en nick som räddades på mållinjen. Sen gjorde Malmö 0-1 med 5 minuter kvar och det kändes lite orättvist. Fast inte så farligt ändå. Annat blir det imorn: Öis-Gais. Jag håller som bäst på att börja bekymra mej. Vad som än händer så blir det förstås en fantastisk upplevelse, men om Öis dessutom lyckas vinna... ja, oj oj oj - jag vågar knappt tänka tanken... 


Kommentarer
Postat av: lisa

Din oro var befogad. 1-5 ojojoj.

Ta ut din frustration i gymmet vettja

2009-04-05 @ 22:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0