Mot normalvikt!

I morse vägde jag 88,1. Jag trodde knappt mina ögon. Från att i förrgår morse vägt 88,9 till att igår morse vägt 88,8 har jag alltså nu på allvar börjat närma mej 87.

Min vän J framhöll igår att jag borde tydliggöra ett mål för min vikt. Nu är det inte så enkelt att göra det eftersom det primära målet är att bli av med klumpen på min mage, alldeles oavsett vad jag sen väger. (Du behöver inte vara orolig, E; jag har inte glömt att det långsiktiga målet är att åka Vasaloppet) Men ska jag sätta ett första delmål så skulle väl det kunna vara att lämna övervikten bakom mej och nå kategorin normalvikt enligt BMI. Dit har jag förvisso inte så långt kvar eftersom det räcker med att komma ner till 86 kilo för att klara det. Men eftersom jag garanterat kommer göra bort mej i Barcelona så lär jag ju vara uppe på minst 90 igen när jag kommer hem därifrån och då kan det väl ändå vara rimligt att sätta målet att jag ska nå just 86 kilo när månaden är slut. Vad tror ni, kära läsare, om den målsättningen?

Kommentarer
Postat av: j

om du nu planerar att väga över 90 när du kommer hem från barcelona så tror jag 86 vid slutet av månaden är en lagom tuff målsättning. 4 kg på 3 veckor ungefär. mer än så bör du nog inte pressa dig. och du får inte det glömma det viktigaste av allt: att ha roligt när du späker dig.

2009-04-03 @ 19:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0