Gång

För att ni inte ska tro att jag skolkade helt från träning igår kan jag meddela att jag var ute på en 90-minuterspromenad i högt tempo i det fantastiska vädret och dessutom gick hem från E och S på kvällen (vilket tar lite mer än en halvtimme). På min promenad mötte jag en av mina elever som, ärlig som ett litet barn (fast han är 17 år), sa: "Så du är ute och powerwalkar. Är det för att få bort magen eller?" Såna kommentarer gör ju att man vill gå tills man stupar. Kampen fortsätter.

Men idag får det kanske bli gymmet igen. Blir ju lite mer intensiv träning där. Ett annat alternativ vore förstås att springa, men jag tror det är en träningsform jag får vänta lite med eftersom jag fått lära mej att fett bränner bort bäst om man håller igång sin träning i minst en timme och så länge känner jag mej i dagsläget inte mogen att springa. Senast jag gjorde det  var när jag - nästan helt otränad - ställde upp i Midnattsloppet i augusti och då var min kropp så slut efteråt att jag knappt kunde gå riktigt på flera dar. Dessutom fick jag hälseneinflammation och träningsförbud i två veckor. Så än så länge tror jag mer på gång.

PS. Tack M och D för era endivertips. Med era tillagningsförslag låter det ju som att det kommer bli ett bättre resultat, så jag lovar att i alla fall prova - trots att jag egentligen är tveksam; det var ju inte så att jag testade endiverna råa, då hade jag kunnat köpa att det blir en helt annan smak om man tillagar dom. Men jag lät dom faktiskt ligga med kyckligen i ugnen tillsammans med en del andra grönsaker i säkert 40 minuter och dom smakade verkligen inte gott efter det. Men som sagt: jag ska prova med era tillbehörsförslag också innan jag slutligen dömer ut endiver som oätliga.

Kommentarer
Postat av: Erik

Per 100 ml martin. En ölburk är 500 ml. men ändå... Hur många kolhydrater innehåller ett glas olivolja?

2009-04-02 @ 12:03:40
Postat av: Martin

Jo, fast produkter som innehåller mindre än 5 gr kolhydrater FÅR jag ju stoppa i mej mycket av. Det ska ju till väldigt många öl innan jag kommer upp i närheten av knäckebrödets kolhydratinnehåll på typ 60 gram.

2009-04-02 @ 13:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0