Gång och grape

I morse hamnade vågen på oroväckande 88,9. Men när jag kom hem från jobbet hade jag tappat ett helt kilo, till 87,9. Min väg hem idag bestod nämligen av en 1 timme 45 minuter lång promenad i rena tävlingsgångtempot. Jag tog omvägen över "fel" bro, Älvsborgsbron, hastade mej sedan upp och ner för Majornas och Masthuggets branta backar och trappor och kände hur pulsen slog i fettförbränningstempo. Redan imorn lär det bli en repris eftersom jag tänker ta mej till jobbet då också - har massa nationella prov att beta av.

Dagens omelett: köttfärs och vitkål i pannan, på med lite vatten och hönsbuljong, riv ner lite ost, håll över en skvätt grädde, klipp ner en massa persilja och sen är det bara att kläcka i äggen. Servera med sallad och tomater. Gott! Och på vidare tal om mat: jag har börjat vänja mej vid yoghurt med krossade linfrön till frukost nu. hemligheten är att unna sej en ostmacka till (så nyttigt knäckebröd det bara går) och pricken över i: ett glas grapefruktjuice. Grape är en bra, tillåten frukt, och jag - som alltid tidigare tyckt att blandningen apelsin/grape gjort den bästa juicen - tycker nu att grapen är klart bäst på egen hand; minsta lilla smutt ger ju en väldig smak i munnen (på det sättet påminner grapejuicen nästan om whisky), som mycket effektivt hjälper den sura yoghurten ner genom strupen.

Nåväl: hoppas du tycker min gång idag är träning nog, E. Imorn blir det alltså samma dos en gång till, men på söndag tänkte jag faktiskt försöka mej på att springa också... Får se hur kroppen svarar.


Kommentarer
Postat av: E

http://mora.vasaloppet.se/VasaloppetNewWeb/anmal/se/oppetspar/stepone

2009-04-18 @ 08:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0