Åt helvete!

Jösses, vilken helg det har varit. Både fredag och lördag drack jag alkohol i sådana mänger att jag blev berusad. Och idag fick jag uppleva en oerhört märklig fotbollsmatch som jag ännu inte helt lyckats förstå. Mitt Öis förde för det mesta spelet och det såg stundtals rätt lovande ut. MEN! Man hade missat att fixa arbetstillstånd i tid till sin australiensiske målvakt Nathan Coe (som lånats in från Köpenhamn eftersom ordinarie Peter Abrahamsson skadat ett finger så illa att han är borta i flera månader) vilket gjorde att David Stenman (som förra året var reservmålvakt bakom Kim Christensen i Blåvitt) fick göra allsvensk debut. Och pojkstackarn lär drömma ett antal mardrömar om den debuten. Han gjorde faktiskt inte ens ett enda ingripande som kan beskrivas med ordet "räddning". Däremot släppte han in fem mål, varav det första aldrig hade blivit mål om det inte var för att David hindrade bollen från att rinna ut till inspark och i stället frispelade Pär Ericsson som förvånad kunna sparka in bollen i öppet mål (samma Pär Ericsson som förra året spelade med Öis i en träningsmatch mot just Gais och sen bestämde sej för att hoppa över till dom - ett beslut han lär vara rätt nöjd med idag.) Och så var alltså allsvenskan igång igen - och därmed det sedvanliga lidande som sträcker sej ända in i november...

Efter det sket jag i allt och gick hem och lagade spagetti och köttfärssås. Och imorn drar jag till Barcelona. Som jag knappt hinner komma hem ifrån förrän jag sätter mej på ett tåg till Malmö. Vilket lär innebära att allt den här bloggen egentligen ska handla om bara kommer gå mer och mer åt helvete nästa vecka... Men när jag kommer hem igen: jävlar i min låda vad jag ska straffa mej själv. Och då syftar jag inte bara på att jag avser sitta och frysa arslet av mej på Öis-Örebro. 

Kommentarer
Postat av: j

haha.....

2009-04-06 @ 21:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0