Morötter och palsternackor

Två morgnar i rad nu har vågen stannat på 88,7. Det känns rätt bra, måste jag säga, med tanke på veckan som varit. Nån träning har helt enkelt inte hunnits med sen jag kom tillbaka från mina resor - konsert igår och fotboll idag - men imorn blir det nypremiär på gymmet. Kosten, däremot, har jag varit noga med. Idag testade jag ännu en mosvariant: morötter och vitkål. Väldigt gott tillsammans med några vitlöks- och persiljefyllda köttbullar och sallad. Faktum är att jag också får rikta ett tack till mina värdar i Skåne som såg till att förse mej med nyttig mat; det måste också ha bidragit till att min vikt alltså är på rätt väg igen, trots slarv med träningen.

Just hemkommen från Gamla Ullevi och ännu mer stryk för Öis kan jag - för vilken gång i ordningen vet jag inte - konstatera vilken jobbig hobby jag har. Det är nästan så jag längtar tillbaka till superettan: tänk om dom kunde få tampas mot lag som Väsby och Bunkeflo igen... allt skulle bli så mycket lättare då, både för mej och för spelarna. Men 27 jävla matcher till ska man alltså behöva stå ut innan vi är där igen...

Till sist: Du anonyme kommentator som påpekar att morot är en rotfrukt och att sådana är förbjudna har bara nästan rätt. Morot är mycket riktigt en rotfrukt. Men en tillåten sådan. En av dom få. Jag hade länge hoppats på min favorit palsternacka och nästan dratt mej lite för att kolla upp den av rädsla för svaret. Men till sist tog jag mod till mej och kollade och jag hade helt rätt i mina farhågor. Palsternacka är ju så söt och god att det förstås är självklart att den inte är bra att stoppa i sej. Det är, som redan Strindberg så träffsäkert påpekade, synd om mänskorna: stoppar vi oss sånt som ger oss välbehag blir vi obönhörligen straffade med obehag över vår fula kropp istället...

Kommentarer
Postat av: e

DUska alltså ta in 1,5 veckors missad träning. Enligt mina beräkningar med minst tre träningspass per vecka innebär det att du bör spendera minst fem timmar på gymmet imorgon. Som straff bör samtliga timmar dessutom förläggas vid roddmaskinen.

2009-04-16 @ 22:18:59
Postat av: j

vi blir väl belönade för att vi stoppar i oss fett och socker. det är ju det som har gjort oss så framgångsrika. problemet är bara att man måste röra på sitt nyvunna fett sen också. men det ska du ju idag så det blir riktig jackpott det här.

2009-04-17 @ 19:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0