Faaan!

Varför har jag blivit en sån som bryr sej om fotboll? Det är ju så in i helvete jobbigt. Match ut och match in slutar med besvikelse. Inte ens igår - på derbyt mellan Blåvitt och Häcken (Öis var alltså inte ens inblandat) - fick jag vara glad. Expekt gav tokoddset 6,75 på Häcken vilket fick mej att satsa en hundring och dra till Gamla Ullevi med spänd förväntan (jag är alltid så dum att jag, innan matcherna börjar, hoppas att jag ska vara glad efteråt). Och det kvittar ju fullständigt att det såg bra ut rätt länge. Är det nåt man fått lära sej som Öis-supporter är det att det värsta som kan hända ett fotbollslag är att ha ledningen med 5 minuter kvar av ordinarie tid - det är i såna lägen ytterst sällan man vinner några matcher. Och ytterligare bevis på denna tes gav Öis själva alldeles nyss. Och jag satt här, som vanligt, framför teven och rev mitt hår. Och det är en klen tröst att Öis gjorde fyra mål när två av dom kom i egen bur. Och nu har jag i alla fall skrivit av mej den värsta frustrationen. Och imorn förmiddag ska jag fanimej springa ett långpass till. Gonatt.

Kommentarer
Postat av: E

Du ska slå Johan i nästa gbg-varv!

2009-08-04 @ 12:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0