Sommaren är lång (men slut)

Jaha. Så blev det söndag. Och här sitter jag nu på sommarlovets sista dag (jag ägnade just närmare en timme åt att leta upp nycklarna till jobbet) och försöker samla mej efter helgens urladdning. Bland många höjdpunkter kommer här dom allra största (i kronologisk ordning):

- När Titiyo plötsligt dyker upp i en grym duett (som inte släppts än) med Theodor Jensen under hans klubbspelning på Kajskjul 8 på festivalens tjuvstartsdag i torsdags.

- När Robyn tar upp Lykke Li på scenen och dom, iklädda svarta burkor, sjunger Queens I want to break free. Gåshuden var helt sjuk.

- Röyksopp.

- Echo & the Bunnymen.
 
- När London-DJ:en Erol Alkan - efter en natt av hypnosframkallande technomusik med inmixade snuttar av massa grymma låtar - helt plötsligt spelar hela Stone Roses' I am the resurrection. Det är, i mitt tycke, en av dom absolut bästa låtar som någonsin gjorts och jag har vid nåt tillfälle läst om en klubb i just London där den avslutar varje(!) kväll och avundsjukt tänkt att själv lär jag aldrig få uppleva den på ett dansgolv. Och så får jag det på Världskulturmusset i Göteborg. Jag var i fullkomlig extas!

- När Love Antell i Florence Valentin piskar upp stämningen så det känns i hela kroppen, dels genom att våga vara så politiskt agiterande, dels genom att bjuda på alldeles fantastisk partymusik.

- När Basement Jaxx för ett ögonblick drar ner på tempot och bjuder på några allsångsframkallande takter av Over the rainbow och sen när hela jävla Slottskogen exploderar till Where's your head at.

- Teddybears.

Musik och fest är alltså nyckelorden för att beskriva den här veckan (Detektivbyrån, Markus Krunegård och Räfven som spelade under Kulturkalaset tidigare under veckan var också stora upplevelser) och träningen har förstås blivit sorgligt lidande. Men glädjande är att vikten verkligen inte har mått dåligt av all dansant urladdning. Trots massor av öl och burgare låg jag på 81,7 i morse och har alltså gått ner i vikt under festivalen.

Frågan är nu hur jag ska lägga upp sista veckan innan Loppet. Hur mycket ska jag våga springa? Jag får ju inte riskera att köra slut på kroppen innan det är dags... 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur ser uppladdningen ut sista veckan??

2009-08-17 @ 21:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0