Långlöpning

Jag kände verkligen inte för att ge mej ut i den där förhatliga slingan idag igen. Så jag beslöt mej för att ränna iväg på ett riktigt långpass istället - för att i lugn och ro kunna springa i behagligt tempo, men ändå känna att jag gjort ett gott dagsverke. Jag sprang göteborgsvarvsvägen över Älvsborgsbron, längs med kajkanten på Hisingssidan, och så över Götaälvbron och hem igen.

Enligt Eniro blir det en sträcka på 15,6 km - jag sprang den på 1,30,13 (med något enstaka rödljusstopp) och, med tanke på att det måste vara nästan 15 år sen jag senast sprang så långt, kändes det faktiskt jävligt bra. Jag fick ett kvitto på att om jag bara håller tillräckligt lågt tempo så orkar jag redan idag springa en och en halv mil utan att bli alltför trött. Och ni behöver väl inte fundera särskilt länge för att lista ut vad insikten om det kvittot ledde till för tankar hos mej...

...så nu har jag gjort det: anmält mej till Göteborgsvarvet 2010. Nu är frågan bara hur hårt jag ska våga spänna bågen vad gäller tidsmässigt mål? Den frågan, kära läsare, lämnar jag till er...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0