Långlöpning igen

Efter gårdagens rätt trevliga löpupplevelse kunde jag inte låta bli att ge mej ut på långfärd idag igen. Vädret kunde inte bli bättre: under hela löprundan föll regnet med precis lagom kraft. Innan jag stack iväg satte jag mej med Eniro och mätte upp en sträcka på exakt (så exakt det nu kan bli på Eniro) 16 km och dessutom bestämde jag mej för ett antal bra mellantidsställen - en ny löpbana har alltså tagit form.

Såhär gick det: 13,34 (2,6 km) - 26,43 (5,0) - 42,17 (7,6) - 55.06 (9,9) - 1,07,20 (12,1) - 1,19,14 (14,2) - 1,27,34 (16,0)

Jag öppnade väldigt lugnt idag igen, men när jag väl kom ut på Älvsborgsbron och kände hur den regniga havsluften piskade mej full av krafter vågade jag trampa på lite fortare och sen kändes det ärligt talat bara bättre och bättre ju längre jag sprang. Att få springa precis vid vattnet längs med hela Älvstranden på Hisingssidan känns som en ynnest jämfört med slingan i den lilla, jävla skogen där jag bor. Där, vid vattenkanten, hittade jag en behaglig rytm i löpningen som jag utan problem kunde hålla hela vägen i mål. Känns bra det här. Enda problemet är möjligen att Midnattsloppet börjar kännas väl kort.

Kommentarer
Postat av: E

Du börjar bli oroväckande bra på löpning. Du får öka svårighetsgraden: ta på dig en ryggsäck fylld med böcker och spring din mil.

2009-08-05 @ 10:27:17
Postat av: E

På fredag blir det en solig och slitsam tennismatch. Boka en tid, helst två timmar, på fredag. När som helst mellan 9-15 passar mig.

2009-08-06 @ 10:12:57
Postat av: E

SM i Iron man går i Kalmar i aug nästa år. Det är ett målförslag från mig till dig.



Klass Ironman

Sim 3800(m)

Cykel 180(km)

Löp 42(km)



Segertiden 2009 var 8,5 timmar. Men allt under 9 får anses godkänt.









2009-08-10 @ 11:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0