Kalas i stan

Vilket liv det är i kommentarerna nu! Det gillar jag. Och härligt, Magnus, att du tar på dej rollen att pressa Erik lite - även om jag knappast tror att det kommer leda nånvart; han verkar trivas så bra i sin dominanta roll att jag har svårt att tro att han plötsligt själv kommer börja underkasta sej den hårda fysiska träning han kräver av sin adept.

Vad gäller Alelyckan Open så är svaret att jag då är upptagen med att spela Hamton Cup som är en ren tennisturnering och således befriad från förhatliga moment med bollar som inte är bollar (läs: badminton).

Vad gäller Midnattsloppsträningen så gjorde jag en tabbe igår: jag hade Eniro-mätt en ny sträcka - delvis genom Slottskogen - som skulle vara precis en mil, men när jag närmade mej nämnda område insåg jag att stora delar redan var avspärrade inför helgens festival. Därför fick jag springa vidare på måfå men en runda på ca 50 minuter blev det i alla fall.

Resten av dagen blev fantastisk. Igår var första dagen av årets kulturkalas och hela stan är späckad av roliga grejer. Först gick jag på Konstmuseet där intendent Håkan Wettre höll i en visning av utställningen "Göteborgskonst 60- och 70-tal". Håkan visade sej vara en fantastisk människa som staplade anekdot på anekdot om hur det kunde gå till på den gamla goda tiden. Till exempel hade en av hans konstnärsvänner under en vernissage - när alla stod och lyssnade uppmärksamt på nån som talade - smugit runt på golvet och knutit ihop folks skosnören med varandra så att alla ramlade när dom skulle gå därifrån. På den tiden, berättade Wettre, kallade man sånt för ett roligt "upptåg" och skulle aldrig komma på tanken att upphöja det till ett konstverk - idag, däremot, skulle man kalla det för "performance"... (det sista ordet uttalat med en stor portion sarkasm i rösten)

På kvällen mötte jag upp med Ola och hans crew och såg först fantastiska Balkanbandet Agrin och sen den makalösa filmen Delikatessen på utomhusbio vid Kronhusbodarna. Så Göteborg är stället att vara på den här veckan, men: träningen, hur ska jag hinna med den när det händer så mycket roligt i stan... Igår begränsade jag mej i alla fall till två öl och vikten låg i morse på 82,2 (efter att ha varit nere på 81,8 dan innan). Imorrn förmiddag siktar jag på nästa löppass; det lär tyvärr blir det sista den här veckan.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Träna kan jag. Träning är kul. Men att träna utan boll är som att öppna en chokladkartong och hitta sparris.



Jag förstår inte att folk gör sånt.



Kör hårt! Spring långt. Och fort.

2009-08-12 @ 22:00:21
Postat av: E

Var det som skrev förresten.

2009-08-12 @ 22:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0