Sista löpstegen innan Loppet

Har just varit ute och testat lite och alltså avverkat det absolut sista "passet" innan lördag. Idag var en sån där dag när jag redan efter några hundra meter kände att benen var blytunga att förflytta. Och det har sin förklaring: vi har haft nån sorts "teambuilding" med jobbet och varit ute hela dan i den ivrigt gassande solen.

(Vi gjorde sjukamp med olika lekar och spel. En av grenarna gick ut på att bygga en lådbil och forsla den så fort som möjligt i 50 meter. Jag höll mej jävligt passiv i själva byggmomentet men sen sprang jag och Vaktmästar-Jonas som skjutna ur en kanon medan Svets-Christer satt i (eller snarare på) bilen och styrde. Vi vann! Och lite löpning blev det alltså redan i förmiddags.)

Jag nöjde mej nu med att försiktigt jogga fram till 1040-slingan och sen springa runt ett varv på 4,57. Jag tyckte själv att jag tog det väldigt lugnt, fast det alltså ändå gick hyfsat fort. Sen kunde jag faktiskt inte hålla mej från att testa ett 800-meterslopp på löparbanan kring Mossens IP. Jag tävlade i just 800 meter ganska mycket i min ungdom (upp till jag var typ 16) och har tänkt ett tag nu att det skulle vara kul att se vilken tid jag skulle klara nuförtiden. Och eftersom Johan ju sagt att det var ok att lägga in lite kortare ruscher idag tänkte jag att nu var det dags.

Tyvärr minns jag inte exakt vilken tid jag hade som bäst när det begav sej men jag vet att jag brukade ligga runt 2,20 och var nog nere i trakterna kring 2,15 när det gick som fortast. Resultatet idag: 1,21,12 - 1,21,96 = 2,43,08. Inte vidare fort, alltså, men jag hade som sagt långt ifrån min bästa dag idag, och tog inte heller ut mej max. Ska nog testa nästa vecka igen. Då ska jag spy efteråt.

Kommentarer
Postat av: johan

gött. lite intensiv vila nu och du kommer vara i ditt livs form på lördag.

2009-08-20 @ 18:25:23
Postat av: E

Idag då? Hur laddar du på den stora dagen? Bacon?

2009-08-22 @ 09:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0