Bra genrep

Jag hade fått tydliga anvisningar av Johan (som kanske kan sägas fungera som min assisterande coach med särskilt ansvar för löpträning) inför dagens löppass: 8 km skulle avverkas på en tid mellan 35 och 39 minuter. Det känns därför bra att kunna redovisa att jag gjorde precis det. Jag mätte upp en startsträcka på 720 meter så att det skulle passa med 1040-varven på min slinga. Och tiderna blev:

3,36 - 4,48 - 4,47 - 4,48 - 4,52 - 5,03 - 5,00 - 4,28 = 37,22

När jag tittade på klockan efter första varvet blev jag rätt förvånad över att det gick såpass fort, men farten kändes ok så jag höll den i två varv till innan jag kände att jag var tvungen att lugna mej lite för att inte riskera att gå in i väggen. Men sen hade jag ändå krafter kvar för att öka tempot på spurtvarvet. Så just nu känns det rätt bra inför lördag, måste jag säga, även om det inte är utan att jag börjar bli lite nervös.

Vad gäller resten av veckan är Johans instruktioner glasklara: 4 km i mycket lugnt tempo på torsdag, med inslag av några kortare ruscher. Men om jag känner minsta lilla av ryggen ska jag skita i det och bara vila mej i form. Det är nära nu. Snart får ni börja hålla era tummar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0