Mes

På konvolutet till nån gammal proggplatta (tror det är med Nationalteatern) finns meddelandet: "I händelse av regn hålls revolutionen inomhus". Jag kom att tänka på det idag. Inte för att det regnar, men för att det är kallt i Göteborg nu. Fruktansvärt jävla kallt! Och för att det fått mej att tänka att "nu går det ju bara inte att träna utomhus - jag får ägna mej åt inomhusaktivitet istället". När jag sa dessa ord till serviceman Martin i telefon häromdan konstaterade han krasst att det förstås är mycket möjligt att det kommer vara ännu mycket kallare i Vasaloppsspåret när det väl är dags. Och inte fan går det att flytta in hela Vasaloppet i nån gympahall...

Dock är jag en oförbätterlig mes, så i torsdags ställde jag lik förbannat helt in träningen pga kylan. Men! Idag gjorde jag det jag trodde att jag aldrig skulle göra igen. Jag gick till gymmet. (Som tur är är jag av princip emot principer så jag kan göra vad som helst utan att det spelar nån roll.)

Jag lufsade lufsmaskin i 20 minuter, cyklade idiotcykel i 20 minuter, sen avslutade jag med fysioterapeut Johans övningar. Gymmet var märkligt folktomt idag och jag kunde därför gömma mej på en rätt undanskymd matta och leka hund utan att bli uttittad. Men så fort dom värsta minusgraderna släpper taget om stan tänker jag förstås flytta ut träningen igen.

Ikväll lär jag gå till Jazzhuset och kolla på dom hajpade små majpojkarna i Ram Di Dam, men det verkar inte som att jag får nån med mej. Är det nån av er, kära läsare, som känner för att haka, så ta er till Göteborg fortare än kvickt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0