Springa, sprang, sprungit

Kroppen har ömmat lite varstans efter att den fick smaka på asfalten tidigare idag. Så jag kände att jag behövde mjuka upp den lite och framförallt börja komma igång med lite riktig träning igen (till skillnad från stapplande Bambi-övningar). Så jag gav mej ut och sprang. Jag var noga med att sätta upp ett mål som jag skulle kunna klara av men som ändå inte fick vara alltför mesigt; jag bestämde mej för att sikta på 5 km på 25 minuter.

Tiderna: 4.17 - 5.12 - 5.16 - 5.18 - 4.52 = 24.55 

(För nytillkomna eller comebackande läsare (välkommen tillbaka Lisa!) kan jag tillägga att varven på min slinga är 1040 meter, varför jag idag sprang en startsträcka på 860 meter.)

Jävlar vad jag fick slita på sista varvet! Jag insåg ju när jag tittade på klockan vid sista varvningen att en tempohöjning behövdes för att nå målet. Jag försökte leka att jag var Marcus Hellner (maken till kille på att köra mot en klocka får man ju leta efter) och det gick ju vägen. Kanske ska jag springa samma sträcka på samma tid några gånger till i veckan som kommer för att försöka stabilisera mej på den nivån. Sen är det ju bara att fortsätta jobba sej uppåt igen. Tillbaka till augustiformen. Till att börja med.

Kommentarer
Postat av: E

Lovande. Unna dig nåt gott. En blomkål kanske.

Ser fram mot nya tider under veckan. Prova samma runda med skidor (rullskidor). Då blir det en vetenskaplig blogg.

2009-12-13 @ 18:51:31
Postat av: Servicmannen

5 minuters tempo är inte illa pinkat. Själv körde jag 5,5 km på rullskidor i går. Behöver inte diskutera fart men jag kan säga att jag inte hade skidat om dig när du springer.

2009-12-14 @ 22:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0