Vaxpropp

Jag har just ställt in en rejäl köttfärslimpa i ugnen och nu sitter jag här och försöker hämta mej. Jag har varit igång som ett jehu ända sen jag kom hem från jobbet. Först sprang jag samma sträcka som i söndags; inledningvis höll jag exakt samma fart som då (efter första varvet ledde jag över mej själv med en ynka sekund) men sen lyckades jag faktiskt öka tempot något och hålla ända in i mål så att jag fick en sluttid som var över en halvminut snabbare än sist. (Dock nästan en minut långsammare än min passertid vid 5km på midnattsloppet.)

Tiderna idag: 4.16 - 5.12 - 5.02 - 5.02 - 4.49 = 24.21

Sen tragglade jag mej igenom ett strykeprogram som slavdrivare Johan knåpat ihop. Det består av sex olika övningar: arhävningar, dips, situps, rygglyft, hitlers hund och en avslutande stabiliseringsövning. Herregud vad tråkigt och jobbigt det var. Men jag gjorde det!

Och nu sitter jag här och är utmattad och hungrig och har ont på dom mest konstiga ställen. Situpsen, till exempel, kändes inte mest i magen idag, utan i halsen! Jag börjar misstänka att jag fick nån sorts whiplash-skada i samband med mitt fall. Halsen och nacken har varit stel och öm ända sen dess. Och jag har fortfarande skrapsår på båda långfingrarna. Och som om inte detta vore nog har jag nåt skit i vänster öra som sitter därinne och irriterar och vill inte komma ut. Kan det vara en vaxpropp, tro? Hur blir man i så fall av med såna?

Nåväl. Nu hoppas jag maten är klar.

Kommentarer
Postat av: j

duktigt.

2009-12-15 @ 20:11:48
Postat av: E

Dina odds sjunker.

2009-12-15 @ 20:16:27
Postat av: E

Jag vill läsa om nya tider, armhävningar och hundar nu!

2009-12-18 @ 18:38:51
Postat av: Lisa

Testa skidstaven med de nya spetsarna och se om du få rent örat. Så gör väl en sann skidman kan jag tro.



Mycket härligt att höra om din löpning förresten. Kämpa på!

2009-12-20 @ 20:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0