I kvartsfinal

6-0, 6-1. Där har ni vinstsiffrorna från igår. Jag spelade kontrollerat och med få misstag, enligt standardplanen: tunga forehands och skurna backhands djupt ner i motståndarens backhandhörn. Synd bara att det är för sent att ta upp kampen med Söderling och grabbarna - jag skulle ge min balkong för att få vara 12 igen... 

Efter matchen var det personalfest på jobbet. Igen. Och som jag åt. Jag vill helst inte tänka på hur fort den enorma äppelkakbit jag roffade åt mej till kaffet hamnade i min mage. Och snacka om jojo-vikt: i onsdags morse vägde jag ju 85,7, efter onsdagskvällens bravader var jag uppe i 86,4, sen efter en duktig torsdag (dock utan löpning - oförlåtligt!) var jag nere i 85,7 igen på fredagsmorgonen - och nu: just det: 86, jävla 4 igen...

Har missat två löppass nu. I torsdags hann jag inte ut innan valdebatten (som jag kände att jag - av nån sorts medborgerlig plikt - var tvungen att se) och igår fanns det heller ingen tid mellan jobb, tennismatch och fest. Så idag får det vara dags igen. Ska bli spännande att se hur kroppen svarar, nu när den inte sprungit sen i måndags...

PS. På söndag kl 19 spelar jag kvartsfinal i Partille Cup. Heja på mej!

Kommentarer
Postat av: j

gratulerar till tennisframgångarna!

2009-06-07 @ 23:45:52
Postat av: j

hur går det med löpningen?

2009-06-09 @ 17:37:35
Postat av: E

Har du gett upp?

2009-06-10 @ 12:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0