Saft

85,2 vägde jag i morse. Jag gick alltså upp 3 hekto efter en dag då jag avverkat en tvåtimmars gångmarsch och 25 minuter löpning. Det säger nåt om vikten av att äta rätt. När jag kom hem från gångturen var jag väldigt törstig och blev otroligt sugen på saft. Så till min slöa eftermiddag i Vasaparken tog jag med mej en kylväska med en stor flaska jordgubbssaft. Och vad värre är: (jag kunde inte låta bli) en bit vaniljkrans. Detta tillsammans med Burger King-middagen spolierade alltså gårdagens viktnedgång totalt.
 
Och inte har det varit bättre idag. Jag spelade i och för sej 90 minuter tennis med E i morse (knapp förlust), men sen blev det lunch på stan (där det jävlar inte är lätt att hitta tillåten mat), och inte nog med det: innan dagens stora begivenhet - semifinalen på Gamla Ullevi - laddade vi i fanzone med burgare och öl. 

Matchen blev en märklig historia. I halvtid kändes det ruskigt onödigt (sådär som det brukar kännas när Öis är i farten) att Sverige hade släppt in tre alldeles för billiga mål, när dom egentligen inte var ett dugg sämre än England. Och efter en kvart av andra halvlek kändes det ännu värre. Men så plötsligt gjorde Marcus Berg ett mål, och det var som att vända på en hand: fart, fläkt, anfallsglädje, och framförallt: jävligt snygga mål! Se Öis, och lär! (Tråkigt förstås att dom slogs ut men publikens hjärtan vann dom i alla fall till slut.)

Imorn ska cykeln hämtas och jag tänker ge mej ut på långäventyr med en gång. Kl 5 träningsspelar Öis mot Häcken på Åsa IP. En perfekt första utflykt med nya cykeln. Jag har mätt avståndet på Eniro, och det verkar röra sig om ungefär 4 mil - så gott som ett maraton alltså. Jag siktar på att slå Haile Gebreselassies världsrekord på 2,03,59.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0