Sol

Så har då sommarlovsvardagen infunnit sej. Efter en nattågsnatt blev måndagen rätt slö - jag hade tänkt springa, men nöjde mej med gång. Idag var det så dags för löpning igen. För första gången sen i torsdags, för efter det tuffa passet i Bergen flyttades fokus allt mer mot fest och efterföljande svajighet - ett tillstånd som inte direkt lämpar sej för löpning. (Festen blev en succé förresten - med Hallands Fläder, Lasse Dahlqvist, midsommarstång och nytt norskt rekord i antal deltagare. Målet är att etablera midsommarfirandet på Festplassen i Bergen, och så småningom erövra hela jävla grannlandet med snaps och sill.)

Nåväl, det här är en blogg om sport, inte om fest; i förmiddags gav mej iväg på en tänkt milrunda, och stärkt efter kilometertiderna i Bergen gick jag ut i ett ganska optimistiskt tempo. Alltför optimistikt skulle det tyvärr visa sej. En konsekvens av att springa så tidigt på dagen är förstås att kroppen inte fått nån chans att komma igång ordentligt innan - redan efter första varvet kände jag mej således helt knockad. (I Bergen öppnade vi med en väldigt lugn första kilometer - kanske är det något jag borde börja tillämpa även här, i alla fall på morgonpassen) Och inte blev det bättre av värmen som vällt in över Göteborg: lika outtröttligt som solen sken, lika uttröttad blev jag.

Så redan efter första varvet insåg jag att jag aldrig skulle orka en mil i det tempo jag satt upp. Jag bestämde mej då för att åtminstone försöka hålla tempot i 5 km, och det gick. (Fast jag var mer slut än på mycket länge efteråt.) Nytt 5 km-rekord blev det i alla fall: 3,57 (800) - 4,53 - 4,52 - 4,48 - 5,28 (1,2) = 23,59.

Nu har jag återhämtat mej med laxlunch och kaffe - dags att sticka ut i solen igen. Målet för dagen är Stadsmuseet som har två intressanta utställningar på gång - mer om dom när jag sett dom.  

PS. Tiderna från Bergen har inte redovisats än. Vill du vara snäll, J (haren), att ta med dom i en kommentar.


Kommentarer
Postat av: haren

varvtider:

(uppvärmning: 5.40)

1. 4.40

2. 4.50

3. 4.59

4. 4.46

5. 4.57

6. 4.57

7. 4.55



2009-06-23 @ 16:52:24
Postat av: j

2009-06-23 @ 16:54:50
Postat av: j

imponerande 5 km!

2009-06-23 @ 16:55:05
Postat av: Anonym

i går var den st.Hans aften og jeg merket det knapt. Det er uten tvil ikke samme sving over den dagen som midsommarafton, og din innsats som sanganfører gjorde susen! Neste år blir det midsommarfestival:D !!

Jeg imponeres over løpingen din for tiden!

2009-06-24 @ 10:15:52
Postat av: E

Din blogg verkar slå internationellt. Du får fundera över att börja skriva på engelska och ange alla sträckor i yards och miles. Hur många miles har du löpt idag?

2009-06-24 @ 20:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0