Pers

Idag regnar det ihållande i Göteborg. Med andra ord är förutsättningarna för långlöpare ungefär jämförbara med hur sprinters har det i rejäl medvind. Ta alltså dagens tider med en nypa salt (men bortse inte från dom; det är ju inte förbjudet att slå rekord i regn). Jag bestämde mej för att köra 7 km igen och försöka gå ut lite snabbare än i onsdags - resultatet blev: 4,09 (800) - 5,10 - 5,05 - 5,11 - 5,08 - 5,03 - 5,40 (1,2) = 35,26.

Ganska bra. Inte så långt ifrån målsnittet på 5 min/km. Och det är tur det, för min gode vän J har hotat med att jag ska springa 8 km i 5,10-tempo tillsammans med honom när jag hälsar på i norska Bergen nästa vecka. Lyckligtvis - i löphänseende - regnar det precis hela tiden i Bergen (ett regn där brukar knappt hinna sluta innan nästa tar vid), så har jag inte extrem otur med vädret ska det kanske kunna gå vägen...

I helgen styr jag min kosa mot Tranås, av alla ställen. Nytt bröllop på gång. Det blir säkert roligt. Men fan vet hur det ska gå med fettförbränningen. Jag är uppe på höga 86 igen nu, efter alla jävla festligheter i samband med att detta varit min sista arbetsvecka innan sommarlovet. Det går så äckligt fort att gå upp i vikt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0