Duktig dag

När jag ställde mej på vågen i morse blev min reaktion ungefär som Ferdinands när han satte sej på sin geting. 87,4 flinade siffrorna åt mej. Förklaringen till denna vikttillbakagång är förstås helgens bröllop och tillhörande onyttigheter, men att det finns en förklaring gör ju ingen skillnad i själva sakfrågan: det kändes som utdelningen av allt slit den senaste tiden höll på att gå om intet.

Och inte blev det bättre av att jag var tvungen att spendera hela förmiddagen på ett möte angående ökat samarbete mellan Göteborgs skolor och den årliga bokmässan i stan; jag har ju egentligen sommarlov nu, men snäll som jag är hade jag lovat att gå på det här i alla fall.

Men sen blev det fart på mej: först gav jag mej ut på en 90 minuter lång gångmarsch, sen kände jag att det nu kunde vara dags att testa att springa en hel mil (det är ju ändå den distans det handlar om vid eldprovet i augusti). Jag bestämde mej för att det var lagom att sikta på en tid under 55 minuter. Och det gick fint. Även om jag inte klarade att hålla utgångstempot särskilt länge och alltså fick en negativ varvtidsutveckling får jag nog vara nöjd med att jag lyckades hålla ihop löpningen hyfsat även mot slutet, och inte klappa igenom helt.

Tiderna: 4,20 (800) - 5,15 - 5,15 - 5,17 - 5,27 - 5,35 - 5,37 - 5,40 - 5,36 - 6,15 (1,2) = 54,18.


Nu mat. Sen ska jag och O mötas upp vid Gamla Ullevi och kolla på Spanien-Tyskland. Men jag ska fan inte unna mej nån öl.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är återigen imponerad. Grymt imponerad till och med. Först gång sen löpning. Och på en bra tid dessutom. Frågan är om du nånsin varit bättre tränad den senaste 15-årsperioden?

2009-06-15 @ 22:27:51
Postat av: E

Skrev föregående.

2009-06-15 @ 22:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0