Dagens godis: lingon!

Dagens gymbesök var otroligt plågsamt. Och plågan bara fortsätter. I skrivande stund har jag ruskigt ont i ryggen. Jag slet mej hursomhelst igenom 30 minuter lufsmaskin, 30 cykel och 10 roddmaskin. Egentligen borde det förstås ha varit 15 rodd men jag var verkligen helt slut då. Till viss del tror jag min trötthet kan skyllas på pulsmätaren på den där lufsmaskinen. När jag började närma mej "fat burning zone" (114 enligt den maskinen och 120 enligt cykeln) så började plötsligt pulsen sjunka igen - för varje sekund som gick visade den lägre och lägre siffror: 115, 114, 113, 112, 111. Panikslagen trampade jag på för glatta livet för att vända trenden. Att stå där och lufsa och se hur man lämnar fettförbränningen bakom sej är en upplevelse jag inte önskar min värsta ovän. Nåväl. Ganska snart tog mej upp på en bra nivå igen även om resten av träningen alltså gick tungt, tungt...

Nu börjar jag känna doften av kål från min ugn. Idag har jag svängt ihop nån sorts kålpudding. Jag blandade ihop köttfärs, ägg, finhackad lök och tärnade morötter i en ugnsform och täckte över med kålblad. Sen delade jag en tomat och la vid sidan om tillsammans med lite bacon och champinjoner. När jag skrivit klart den här texten ska jag avnjuta detta ihop med en stor hög blandad sallad och rårörda lingon. Lingonen är inte helt bra i varken kolhydrat- eller sockerväg men i era kommentarer tycker ni ju att jag varit duktig och har rätt att unna mej lite gott - dagens goda blir lingonen. (Dagens lunchlåda (och gårdagens middag) var för övrigt extremt nyttig och god: kokt broccoli med lax, sparris, grön paprika, champinjoner och vårlök stekt tillsammans i en blandning av smör, citron och soja.)  

Igår kväll vid läggdags stod vågen på 89,5, imorse 88,9 (första noteringen under 89) och innan gymmet 89,3. Känns som det går åt rätt håll alltså, även om det går långsamt. Och magen är som den är.

Slutligen kan jag konstatera att dom frysta jordgubbar jag hittade på Konsum visade sej innehålla färre kolhydrater än hallonen. Som ju skulle vara bättre enligt listan jag hittade på nätet. Men imorn är det alltså gubbarna som hamnar i frukostyoghurten. Tack igen för tipset, E och S. (Annars har jag nu gjort äggröra två morgnar i rad. Det blir verkligen jättegott med lite körsbärstomater och färsk persilija.)

Tack igen för alla uppmuntrande kommentarer. Jag känner ert stöd, kära läsare. Tillsammans ska vi gå stärkta ur det här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0