Tankar vid morgonkaffet

Det är (o)lustigt hur tiderna förändras. För inte allt för länge sen hade jag - en lördagsmorgon som denna - vaknat nöjd och glad över att "bara" ha druckit tre öl under fredagskvällen. Och hamburgertallriken hade jag inte ens ägnat en tanke. Men nu... ja, jag vet. Jag borde skämmas. Jag förstår att ni är besvikna på mej, kära läsare. Men det var inte lätt. Fotbollsquizen visade sej vara en långdragen historia, med tre olika kategorier med 25 frågor vardera och paus emellan varje kategori. Jag sörplade långsamt, långsamt i mej min första öl (den jag fått dispens av E för att dricka) men i matväg var det omöjligt att hitta nåt på menyn som passade min diet och sen - jag erkänner - tänkte jag: Ah, va fan, det är fredag.

Men kanske är det så jag ska gå till väga för att palla detta: att tillåta mej själv att rucka lite på dieten en dag i veckan och hålla strikt på den övriga 6 dagar. Vad tror ni? Dagens frukost var fin: äggröra, bacon, falukorv, tomater, färsk persilja och ett glas grapefruktjuice. (Jag har upptäckt att det är den juice som innehåller minst kolhydrater. Och god är den också!)

Vårat lag kom förresten näst sist i fotbollsquizen trots att vi hade två obotliga fotbollsnördar bland oss. Men när motståndet bestod av folk som den gamle ÖIS-tränaren Bosse Backman, ledaren för det hela var Hermann Dill (som varit insyltad överallt där fotboll avhandlas - från Offside till Canal +)  och kategorierna för kvällen var: 1. AC Milan,2. Först och sist i tabeller, och 3. VM på 80-talet, så förstår ni kanske att här räckte det inte med vanliga nördkunskaper.

Bland dom enklare frågorna var: Hur många mål gjorde Preben Elkjaer i VM 86? och Vilka två icke-italienska spelare har varit lagkapten i Milan? Svarar ni rätt på dom frågorna i era kommentarer så lovar jag att återkomma med nästa svårighetsgrad av frågor... (Maxpoäng i quizen var 80, vinnande lag fick 65, vi fick 42, jag själv hade kanske fått 10.)

Nu ska jag nog fan ge mej ut på långpromenad.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken fantastisk blogg, min vän! Och vilken spännande ny diet du har lagt dig till med. Jag undrar jag dock om det inte blir både lättare och nyttigare att vara liiite mindre hardcore när det gäller kolhydraterna och lite mer när det gäller fettet. Jag har svårt att tro att det är nyttigare med stilton och bacon än banan och mango. Men det blir iförsig en skojigare läsupplevelse och det är ju nog så viktigt. Jag lovar att sörva dig med kolhydratknaper mat i påsk!

2009-03-28 @ 16:05:37
Postat av: johan

liedholm & schevsjenko?

2009-03-30 @ 21:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0