Trött, fet och 30

Igår kväll vägde jag hela 91,1 kilo när jag gick och la mej. När jag vaknade var jag nere i 90,6. Hur går det till? Svettas och fiser man bort ett halvt kilo i sömnen? För en liten stund sen vägde jag 89.5. Ny bottennotering alltså. Och det är väl också det enda positiva den här dagen har bjudit på för egen del - E, däremot, ber jag att få gratulera till strålande resultat i dagens racketlontävling. Min tappra coach vann över den tidigare ettan (numera tvåan) på göteborgsrankingen och var sedan ytterst nära att gå till A-klassfinal. Det är honom väl unt. För i jobbet som min coach har han det inte lätt. Själv håller jag till i B-klassen, där jag slet och kämpade och verkligen försökte - som E påtalat - se det hela som en kul träningsform men misslyckades som vanligt kapitalt med såväl det som att göra mej själv rättvisa spelmässigt.

För er som inte vet är racketlon en tävlingsform, där en match består av fyra set till 21 i i tur och ordning pingis, badminton, squash och tennis. Den som vinner flest poäng totalt vinner matchen. Jag vann dagens första match, förlorade den andra och i den tredje matchen hamnade jag i ett läge som innebar att jag var tvungen att vinna tennisen med 21-10. Jag gick upp till 19-3, sen hade jag 20-6, sen tappade jag allt. Mot en klart sämre spelare misslyckades jag - trots att jag spelade mej fram till öppna lägen - med att vinna en enda boll till. Det händer naturligtvis inte en normal människa. Men det händer mej. Och det gör att jag egentligen skulle vilja vara 3 år igen så jag skulle kunna lägga mej ner på golvet och gråta.

Förlåt, kära läsare, om ni tycker det här inlägget blev för dystert. Men jag klarar just nu inte att låtsas som att livsgnistan glöder. Dessutom har jag börjat tvivla på min nya diet. Fler och fler säger att den är dum. Och det kanske den är. Och så känns det ju egentligen rätt vansinnigt att ha en blogg och bara skriva om sej själv. Varför skulle jag vara mer intressant än nån annan? Nåja. Nu ska jag försöka orka mej ut till Konsum.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Martin, du har väldigt felaktig självbild. Du är visserligen 30 (och det är vi fler som är snart:) men du är inte fet! Långt därifrån. Det visar ju tom dina tester. Se det som ett stort kliv i rätt riktning att du börjat träna och tänka på kosten, men låt det inte gå till överdrift. Känn dig riktigt stolt över dig själv när du släpat dig iväg till träning istället för att bli arg över vad vågen visar. Jag tycker du ska ställa undan vågen i två veckor! Träna och ha kul och se det långsiktigt! Och ta en mazarin eller en öl emellanåt. Kram på dig

2009-03-29 @ 20:16:27
Postat av: Martin

Tack för dom uppmuntrande orden, Sofia! Jag menade egentligen inte att jag är fet i ordets rätta bemärkelse, det vet jag att jag inte är. Titeln på inlägget är bara en parafras på Täppas Fogelbergs bok "Trött, fet och 50".



Men nöjd med min mage är jag inte och glad över mitt racketlonspelande är jag inte heller. Och tyvärr är det väl alltför lätt att gå ner sej helt i negativa tankar ibland... Men, men. Det brukar ju vända igen.

2009-03-29 @ 20:32:38
Postat av: Erik

Jag är också rädd för att din diet går till överdrift martin. Det är förvisso den som gör din blogg så läsvärd. Men låt det inte bli en mani. Nu är det vår och snart köper vi rullskidor. Då kan köra rullskidor till oskarshamn. Det är bra långloppsträning.

2009-03-30 @ 07:55:27
Postat av: Erik

Det är roligt att du väger dig flera ggr per dag.

2009-03-30 @ 07:57:30
Postat av: Martin C

Nu Martin har jag äntligen läst ditt nuvarnade stor projekt. Skall bli kul att följa din viktutveckling och din träningsdos. Ser fram emot att staka vid din sida med våra snart nyinköpta rullskidor. Sen lovar jag att jag också hoppar över mazarinen på öis matcherna, kunde bli outhärdligt för dig annars. Intressant det där med efter toalettenvikten. Det är nog många som funderat på det faktumet men inte lika många som gjort slag i saken och vägt sig innan o efter.

Härligt jobb Martin, syns på Söndag om inte förr.

2009-03-30 @ 10:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0