Stabil under 90

Innan läggdags igår vägde jag 89,8. Imorse 89,4. Nu 89,5. Stabil under 90 med andra ord. Men jag fortsätter att synda varje dag som går. Idag kunde jag inte låta bli att ta en bit av rulltårtan som ställdes fram på fackmötet på jobbet. Jag är så jävla förstörd att jag inte kan koncentera mej på vad som sägs innan jag har den där tårtbiten trygg i min ägo. Det är som små myror kryper omkring precis under huden på mej - dom börjar krypa i det ögonblick jag får syn på sötsaken (i det här fallet rulltårtan) och dom fortsätter krypa ända tills jag tagit första tuggan.

Och igår åt jag två bananer under tävlingen. Men av det som fanns att köpa i idrottshallen var nog bananer i alla fall det minst dåliga. Ni har väl rätt, S och E, i att jag inte ska låta det här bli en mani; samtidigt blir det ju omöjligt att utvärdera dieten om jag inte följer den till fullo. Men: nästa vecka spricker allt lik förbannat. Jag ska till Barcelona. Och där måste jag ju få dricka öl och äta åtminstone ris.

För övrigt kan jag konstatera att det är tur att jag har ett jobb. Den där fruktansvärda matchen igår var det första som dök upp i tankarna när jag vaknade imorse och på hela bussresan till jobbet satt jag och försökte tänka på nåt annat utan att lyckas. Men när jag kom in på skolan där jag jobbar blev jag med en gång övermannad av kidsen och fick äntligen nåt annat att tänka på.

Endiver hade jag aldrig ätit i hela mitt liv, när jag för några dagar sen upptäckte att dom gick väldigt högt in på listan över nyttiga grönsaker. Men herregud vilken jobbig smak dom visade sej ha. Beska och otäcka. Jag fick slänga dom. Men i övrigt blev lördagens måltid mycket god. Gårdagens middag/dagens lunchlåda blev också bra: blomkål, broccoli och en gryta med kyckling, champinjoner, vårlök och selleri, i en sås gjord på passerade tomater och hönsbuljong, smaksatt med cayenne, chili, vitlök, färsk basilika och persilja. Nu ska jag koka ännu mer blomkål och broccoli och steka en laxbit till.


Kommentarer
Postat av: Erik + Sofia

Du skall inte åka buss till jobbet.

Sofia är mäkta imponerad över dina maträtter. Jag tycker de verkar sådär.

2009-03-30 @ 20:07:29
Postat av: Eirin

Heia! Heia! Heia! Jeg har stor tro på at du kommer til å forbedre både formen og fysikken!

og vin i Barcelona er ikkje så dumt det heller!

2009-03-30 @ 20:40:04
Postat av: Eirin

Heia! Heia! Heia! Eg har stor tru på at du kjem til å båe betre forma og fysikken (skriv på nynorsk for å glede språkentusiasmen)

Og vin i Barcelona er heller ikkje så dumt!

2009-03-30 @ 20:44:13
Postat av: Martin

Tack för allt stöd! Och tack för nynorskan. Den kan göra vilken mening som helst till den vackraste poesi.



Och jag ska köpa en ny cykel innan veckan är slut, jag lovar. Då blir det inga fler bussresor.

2009-03-30 @ 21:46:07
Postat av: Martin C

Låter bra med cykelköp nästa vecka. Skall vi säga en liten träff så kollar jag på barnvagnar. Det är ungefär samma djungel. Endiver låter intressant. Kämpa på Martin

2009-03-31 @ 18:09:54
Postat av: Maria

Har hört att endiver ska göra sig väldigt bra tillsammans med blåmögelost och valnötter. Håller med Sofia om att din matlagning låter väldigt spännande.

Tycker att du är väldigt duktigt och ska njuta ordentligt av öl och goda tapas i Barcelona.

2009-03-31 @ 18:35:18
Postat av: johan

ny dag! vad står vågen på??!!

2009-03-31 @ 19:36:21
Postat av: dav

endiver är fina fisken med lite olja, vinäger och honung i en stekpanna en stund, vet jag. Imorgon ska jag testa det med endiver, fetaost, vitlök, aubergine och körsbärstomater i ugn. men mögelost och valnötter låter suveränt gott också.



2009-03-31 @ 19:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0