Bananer, bananer...

Jag är inte skapad för det här! I hela mitt liv har jag älskat bananer i alla dess former. I viss konkurrens med mango är det tveklöst min favoritfrukt. Och alltid har jag trott att det varit bra att äta alla dessa bananer - att det varit nyttigt för mej.

Men nu har jag precis gått igenom en tabell över hur mycket kolhydrater olika frukter och grönsaker innehåller och gjort en lista över vilka som är tillåtna. Och det visade sej att banan är den överlägset värsta frukt man kan äta. Inte nog med att den innehåller 21,8 % kolhydrater, dessutom innehåller den massa onyttigt socker; bara 10 % av sockret i en banan är sånt socker som är ok att få i sej.

Till råga på allt är mango tamejfan tvåa på listan över frukter med flest kolhydrater. Mina två favoritfrukter är alltså dom två sämsta frukterna att äta. Tacka fan för att jag ser ut som jag gör idag.

E och S tipsade igår om att man kan ha frysta jordgubbar i sin frukostfil. Det blir det heller inget med, efter en titt i den där listan. Däremot är hallon rätt ok. Så jag får ändå tacka för erat tips, som ledde mej rätt på vägen mot en lite roligare frukost...

Nu ska jag iväg till den där puben och synda. (E har gett mej tillåtelse till en öl) När jag dricker den får jag försöka glömma den här bloggen.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Frukosttips: kiwi och solrosfrön. Hoppas ölen smakade mer än den gav ångest...

2009-03-27 @ 20:06:39
Postat av: Eirin

Hvilken fantastisk blogg! Den går rett inn i min late-som-om-jeg-har-begynt-å-jobbe-men-egentlig-sjekker-alle-mailer-og-nettaviser-som-jeg-kjenner-til-halvtime hver morgen på lesesalen.

2009-03-28 @ 14:26:42
Postat av: johan

ett till frukosttips. ett glas vatten och en skål smör.

2009-03-30 @ 20:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0