...och magen bara växer

Så har jag då varit på gymmet igen. 1 timme och 1 kvart. 30 minuter "lufsmaskin", 30 minuter vanlig cykel, 15 minuter "upprätt cykel". Det känns djupt otillfredställande att benen jobbar medan magen liksom bara skvalpar omkring. Jag vill ju att den ska strama upp sej och försvinna. Men icke. Tror jag får börja med roddmaskinen igen. Körde den dom första gångerna på gymmet och det känns som att den tar mer på magen. Men den är helvetiskt plågsam för rumpan! Det gör så ont när man suttit på den i bara sisådär 7,8 minuter att man tror att man aldrig ska vilja sitta ner igen under resten av sitt liv...

Idag kom jag ihåg att väga mej. 91,2 kilo. Känns fruktansvärt med tanke på att senast jag vägde mej (i kallbadhuset i Varberg för ungefär en månad sen) hamnade vågen på exakt 90. I och för sej var jag helt naken då och nu hade jag träningskläder och skor på mej, men i alla fall... Och magen känns verkligen större än nånsin.

Så till dagens middag: Tre stora köttbullar, fyllda med stiltonost på en bädd av smörstekta skogschampinjoner, vitkål, blandad sallad och tomat. Jättegott! Maten går bra än så länge. Det är kul att hitta på nya sätt att laga mat på. Men frukosten är värre. Fil eller yoghurt med linfrö är direkt påfrestande att få ner för varje sked jag tvingar mot min mun. Så imorse gjorde jag lite äggröra och åt den med tomater och färsk persilja. Det var gott, men jag känner att jag behöver hitta fler sätt att variera min frukost på.

Och nu skriver min gode vän J på msn att min feta kost är farlig lik förbannat och att jag borde tänka över den en gång till. Ja, herregud. Bäst jag slutar nu. Det är ett svårt liv man har att leva sej igenom.

Kommentarer
Postat av: Erik

Det här är världens bästa blogg. Förvisso den enda jag nånslin läst, men i särklass den bästa.

2009-03-26 @ 08:08:46
Postat av: Johan

Jag ser inget annat val än att för första och sista gången citera alex schulman.

Bloggen har blivit ett monster.

2009-03-26 @ 19:37:43
Postat av: Anonym

jag gillar mattipsen. gårdagens frukost och middag låter som kulinariska storverk.

2009-03-26 @ 20:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0