Dumma maskiner

Trots att jag alltså botat en del av min gymfobi är det inte utan att jag ibland blir tokig på alla dumma maskiner som finns där. En av dom allra första gångerna jag var där satte jag mej på en sån där cykel som man sitter alldeles upprätt på med handtag på bägge sidor om sittdynan. Jag knappade mej fram på panelen till ett så kallat "fitness test", som skulle vara i 5 minuter. (Detta gjorde jag efter att ha kört en halvtimmes rätt tuff konditionsträning så jag var redan ganska trött.) Jag fick knappa in min ålder och vikt och sen var det bara att trampa på, alltmedan maskinen mätte min puls och på så sätt sökte ta reda på hur pass fit jag var. När tiden var ute var jag på helspänn och hoppades att det i alla  fall inte skulle stå att jag var bortom räddning. Siffran 56 kom upp. Och sen ordet "elite". Elite?? Det kändes som ett slag i ansiktet. Maskinen hade uppenbarligen ett väl utvecklat sinne för sarkasm. Om jag skulle vara "elite" redan när jag börjar min långsiktiga träning - vad fan ska jag då ha för mål? "World record"?

Jag gjorde samma test en gång till och fick exakt samma resultat. Jag gjorde det då en tredje gång och fick en något lägre siffra: 52. Resultatet av det blev "excellent". Och jag gick därifrån som ett frågetecken och undrade vilket av elite och excellent som är egentligen är bäst. Hur ska man veta det?

Nästa gång jag gjorde detta fitness test hamnade jag istället på "above average", vilket ju knappast kan vara bättre än varken elite eller excellent. Det kändes inte bra. Det skulle alltså tyda på att träningen redan går åt fel håll.

Kommentarer
Postat av: Erik

Jag gillar ditt tempo i bloggandet!

Du bör ju även redovisa veckoliga resultat avseende vikt, bukomfång, blodvärden, hårfärg och antal intagna masariner.

2009-03-25 @ 13:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0