Löpning mellan festerna

Idag stod på schemat att springa 7 km på 40-42 minuter. (Jag är ju fortfarande inne på första veckan i Szalkais program och än så länge är det bara lugnt löptempo som gäller) Men jag tillryggalade sträckan på 37,59 och ligger alltså redan lite före i schemat, vilket ju behövs eftersom jag inte har tid att följa samtliga veckor.

Uppladdningen var annars inte den alldeles optimala: jag åkte med mina studenter på deras flak och blev bjuden på två öl. Dom hade hyrt in en chaufför som ville att nån över 25 år skulle åka med och hålla ställningarna och valet föll på mej. Barnsligt roligt! Det finns nog inga människor som är så oförställt lyckliga som nybakade studenter. Och snart ska jag iväg och möta upp med mina kollegor och festa loss, för att sedan möta upp med kidsen igen framåt småtimmarna...

Men jag har alltså också hunnit med att vara duktig idag. Jag var jävligt noga med att inte gå ut för hårt och spränga mej. På så sätt lyckades jag faktiskt höja farten något för varje varv, vilket kändes bra för självförtroendet efter tisdagens fadäs. (Sista varvet var dock riktigt segt och nån spurt blev det inte tal om - snarare tvärtom.)

Tiderna: (vid det här laget har ni väl lärt er att första och sista är 800 m resp. 1,2 km och dom däremellan är 1 km prick) 4,23 - 5,36 - 5,32 - 5,27 - 5,23 - 5,17 - 6,21 = 37,59.

Nu är det fest. Tjoho!

Kommentarer
Postat av: j

du imponerar!

härligt!

2009-05-28 @ 20:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0