Långsam dag

Efter en lung och fridfull kväll på Rambergsvallen (Häcken - Elfsborg 1-1; extremt småtrevligt) kan jag konstatera att idag har varit en långsam dag; allt jag gjort har gått lite för sakta. Känns ändå som ett helt ok pris för det suveräna partaj som studentnatten bjöd på. Enda lilla smolket var att jag för andra gången i vår träffade på någon som var fullkomligt övertygad om att jag är med i årets upplaga av tv-programmet Robinson. Första gången det hände kände jag inte ens till att det börjat sändas igen, men sen dess har jag - på olika löpsedlar - i tid och otid tvingats inse hur den feta, fula människa som jag tydligen liknar ser ut. Dessutom verkar han - av texterna som hör till dessa bilder att döma - inte sådär överdrivet klyftig. Nu ska jag alltså inte kunna gå på stan längre utan att hantera att folk går omkring och tror att jag är en Robinson-c-kändis... Fy för den lede!

Så till sport: Med risk för att göra min head coach väldigt besviken måste jag tyvärr berätta att jag tvingats dra mej ur söndagens racketlontävling. Öis sista match innan sommaruppehållet har tidigarelagts och börjar redan 13.00 på söndag, och jag kan bara inte inte gå. För varje ny match nu talar ju all statistik för Öis. Det är ju helt orimligt att tänka sej att dom ska lyckas ta sej igenom en hel serie utan en enda vinst.

Men: nästa vecka börjar grustennissäsongen! På fredag 17.00 går jag in i sommarens första turnering: Partille Cup. Förra sommaren blev det inte så mycket tennis, men för två somrar sen spelade jag en del turneringar och i Partille gick jag då till semifinal. Målet i år får alltså bli en finalplats. Håll era tummar! (Det ska inte vara ett omöjligt mål - det är inte proffstennis vi snackar om här, utan Herrsingel B...)

Nästa träningspass blir på söndag: då ska 8 km avverkas. Om inte förr, så kommer nytt inlägg då.

Till sist vill jag rikta ett särskilt tack till det vackra, nynorska stödet i kommentarerna - det är sånt jag kan ta till att tänka på när löpsteget börjar kännas tungt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0