Löpning!

Jag lever förmodligen i fel tidsålder. Det kan helt enkelt inte vara meningen att jag ska ha några som helst moderna uppfinningar omkring mej. Dom gör inget annat än försvinner eller går sönder. Nu är det min mp3-spelare (som jag skaffat efter att i-tunes plötsligt vägrade låta sej öppnas på min dator OCH ipoden försvann) som har låst sej och vägrar lyda mina allt mer desperata knapptryck. Och är det inte musikmaskiner så är det kameror, cyklar, duschdraperistänger, blomlådor, mobiltelefoner... fan vet allt som jävlas med mej! Och det värsta är att jag inte kan låta bli att ta det personligt. Jag känner mej helt enkelt kränkt av den där jävla mp3-apparaten. Den spottar på mej och det känns som den gör det för att den tycker att jag är fet, ful, äcklig, dum och bara får vad jag förtjänar... (Naturligtvis förstår jag ju egentligen att det är onödigt att skylla på döda ting; i själva verket är det förstås dom där satans uppfinnarna jag hatar - dom som sitter nånstans i en lyxvåning och skrattar varje gång såna som jag inte fattar hur man ska handskas med deras skit för att få den att fungera...)

Så nu är det alltså slut med podradio och musik under träningspassen. Återstår bara ren plåga. Idag masade jag mej ut till det motionsspår som omringar Mossens IP alldeles här i närheten. Jag har googlat som en galning för att försöka få reda på ett mått på hur lång slingan är (inga skyltar finns). Det närmaste jag kom en sådan uppgift var på nån marathonlöpares blogg där det fanns nån sorts lista över olika träningsställen i Göteborg med omnejd. Enligt honom är det "lite drygt 1 km". Således sprang jag fem varv. (Jag har ju fått i uppgift av E att springa 5 km på 23 minuter). Nu tog det 28,05 men var alltså troligen lite längre än 5 km. Frågan är om jag ska hålla mej till den här slingan och i så fall få ett nytt tidsmål eller om jag ska tvinga mej ut till jävla Skatås. Vad säger du coach?

Redovisning av mellantider: (med reservation för att första och sista varvet påbörjas/avslutas i varsin utkant av området och därför inte är av samma längd som dom tre mittersta varven) 6,06 - 5,41 - 5,43 - 5,45 - 4,49 = 28,05.

PS. Vågen visade 87,7 efter löpningen.

PS2. Ett problem med den här förbannade löpningen (förutom att benen är tunga som bly och det är rent självplågeri att förflytta dom framåt medelst löpsteg) är att jag är helt slut efter en halvtimme och att det ju egentligen är alldeles för kort träningstid för att innebära fullvärdig fettförbränningskvalitet. Men jag är tillsagd att springa. Alltså springer jag.

Kommentarer
Postat av: E

Pröva en promenad dit som uppvärming. Jag vet at du inte sysslar med sånt, men gör det ändå. Sen springer du fem varv. Enkelt. Sen går du hem.



2009-05-08 @ 07:46:49
Postat av: Jag

Men att promenera dit tar inte mer än 10 minuter. (Och det måste jag ju göra - hur ska jag annars komma dit?) Jag skulle iofs kunna springa dit, men eftersom jag måste passera ett övergångställe med trafikljus kan jag inte räkna med att alltid komma över smärtfritt, vilket skulle påverka tiderna alldeles för mycket för att det skulle kännas helt OK. Men vilket tidsmål ska jag på dom här 5 varven? Hur fort ska dom gå om en månad?

2009-05-08 @ 09:17:23
Postat av: E

23min. Ha ha. lycka till. Tipset ligger mil ifrån dig just nu.

2009-05-08 @ 09:36:11
Postat av: Jag

Elaking! 23 minuter skulle ju va målet för 5 km. Det här är ju längre än så... Men visst. Du bestämmer.

2009-05-08 @ 10:14:52
Postat av: j

spring långsammare om du blir så trött efter 5 km.

2009-05-08 @ 19:07:55
Postat av: Jag

Frågan är bara om det går att ta sej fram så mycket långsammare än jag gjorde igår och fortfarande kalla det man gör för att springa...

2009-05-08 @ 19:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0