Förtydligande

Känner att jag måste göra ett tillägg till föregående inlägg. Jag diskuterade just det hela med Johan och han konstaterade att: "att skidor fås utan bindningar är standard - det var bara det att du inte visste det".

Förtydligande: jag visste nog visst (i alla fall anade) att det var så. Men det är ju en jävla skillnad på att veta om att något är standard och att acceptera att det är standard - att tycka att det är helt ok bara för att man vet om det innan. Som jämförelse: även om min konsumbutik skulle få för sej att sätta upp stora skyltar och informera om att man hädanefter skulle bli tvungen att ysta sin egen ost innan man kan köpa den, så skulle jag ju fortfarande tycka att det var åt helvete. Trots att jag visste om det. Och om varenda affär i hela landet införde samma system och alla visste om det skulle jag fortfarande tycka att det var vansinne.

Mänskligheten kommer gå under alldeles för snart om vi börjar acceptera dumheter bara för att vi känner till dom!  

Kommentarer
Postat av: j

jag har varit med om en liknande ostincident som den du beskriver. det gällde en brie om jag inte minns helt fel.

2009-11-28 @ 18:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0