Snart på hjul

På lördag ska jag köpa rullskidor. Det är dags att ta det steget nu. Jag känner att jag behöver en nytändning i träningen, och jag har kommit fram till att rullskidor är det enda rätta. Att det blir just på lördag är för att då är det Vasaloppsmässa på Stadium här i stan och då är alla skidprylar billiga som fan. Jag ser fram emot det så jag knappt kan bärga mej. Jag har redan börjat visualisera mej själv vilt stakande runt på stans cykelbanor. Ibland när jag promenerar tar jag liksom lite stavtag i luften för att känna hur det känns. Kort sagt: jag är sjukt skidsugen nu! Och det bästa sättet att träna inför ett skidlopp måste ju helt enkelt vara att åka så mycket skidor som möjligt.

I helgen kommer en rapport från mitt livs första rullskidtur. Håll tummarna för att jag inte ska behöva skriva den från en sjukhussäng...

Kommentarer
Postat av: E

Det är värt en skål. Skål.

2009-11-24 @ 21:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0