Ny vecka - nya försök

Ojojoj vad tiden går. Nu är det ju typ mitten av oktober och jag har inte kommit iväg till gymmet än. Men jag gör ju så mycket annat. Varenda jävla dag har varit späckad sen sist jag skrev här. Mycket har varit bra. Exempelvis:

I onsdags: föreläsning med Mattias Klum - vilken enastående berättare! Får ni nångång chansen att lyssna på honom så missa den för guds skull inte...

I fredags: kulturnatt med Jonas Hassen Khemiris Vi som är hundra på Stadsteatern (följt av diverse musikaliska experiment och UKON-poesi på Konstmuseet). Det mest anmärkningsvärda var att jag fick spela med i pjäsen. Jag satt på första raden och efter ungefär 10 minuter hoppade en av skådespelarna ner till mej, pekade i ett manus och sa: jag är så jävla trött på den här rollen, kan inte du spela den istället?

Så jag harklade mej, tog sats och försökte göra så gott jag kunde av min minut i rampljuset; med full inlevelse läste jag min fem rader långa replik samtidigt som jag blev filmad av skådespelaren och mitt ansikte syntes på en storbildskärm. Och när jag läst klart frystes bilden mitt i ett nöjt smajl och hängde sen kvar på skärmen i flera minuter, under vilka jag förstås tittade ganska mycket mer på mej själv än pjäsen (som alltså fortsatte som vanligt efter min insats).

Efteråt, när jag stod utanför teatern med mina vänner och summerade intrycken, kom två olika sällskap fram till mej och frågade om jag varit införstådd med min roll i förväg. När dom fick veta att så inte var fallet, överöste dom mej med komplimanger för min insats. Jag kände att jag hade svårt att stå kvar med båda fötterna på jorden. Vem vet? Kanske tar den här bloggen en helt ny vändning snart. Kanske kommer den behöva byta namn till teaterdiva.blogg.se eller nåt i den stilen...

Igår: öldag! Vid lunchtid mötte jag upp med min goda vän Henrik (som åkt hit ända från Piteå) och hans gbg-crew. Vi satte oss på den eminenta Kungstorgskrogen, åt pannbiff med lök, tog en öl, fick smak för ölen, gick till 7:ans ölhall och blev sen sittande där och drack ännu mer öl, ända tills det var dags att se på fotboll. Och jag inser idag att mina intryck av matchen nog var rätt dimmiga, ärigt talat...

Men imorn är det ny vecka - då försöker vi igen. Gymmet, här kommer jag!

Kommentarer
Postat av: E

Jag är djupt oroad över den utvecklingstrend som din träning uppvisar. det är inte långt kvar till vasaloppet nu.

2009-10-15 @ 12:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0