Whiskybelöning

Nu ska jag snart hälla upp en whisky. Det är jag värd. Jag har varit duktig. Senast igår kändes det fullkomligt oöverstigligt att börja träna igen. Men så idag infann sej lika plötsligt som glädjande: inspirationen! Direkt efter jobbet (där förresten högste chefen idag frågade om jag ville bli rektor - vem tar han mej för?) tog jag mej först ut till Gothia tennishall där jag glömde mina inomhusidrottsskor i somras. Lat som jag är har jag förstås inte orkat åka dit och hämta dom, utan istället lånat skor när det behövts, men idag tog jag alltså tjuren vid hornen. Det visade sej att dom inte fanns kvar. Men: min finalplats från i somras gav mej ett presentkort i deras shop på 300 kronor, som jag använde som grundplåt för ett par nya coola, svarta med inslag av rött skor.

Glad i hågen åkte jag sen hem, käkade en macka, svarade entusiastiskt i telefonen när coachen ringde (sjukt vältajmat samtal!) och sen bar det av. Det visade sej att gymmet hunnit ändra namn sen sist, och jag fick byta ut mitt kort mot en nytt. Men sen var det bara att köra. 20 minuter i lufsmaskinen, 20 minuter på cykeln och sen 3 x 17 sit-ups (det där sista var order från coachen).

Lite mjukstart alltså. Får ju se upp så man inte överanstränger sej. Men det kändes hyfsat bra, bortsett vissa ryggsmärtor. Imorn får det bli ett nytt besök. Nu whisky!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härlig läsning. Kör hårt.

Det är nästan så att jag inte ens ska nämna att de 3x17 sit-upsen egentligen skulle vara armhävningar...

2009-10-17 @ 10:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0