4-2

Det gick ju bra igår. Spelövertaget omvandlades i mål - hela fyra stycken. Och domare Daniel Stålhammar var alldeles utmärkt. Kanske ni tycker att jag var lite väl hård i min domarsågning i förra inlägget; jag känner att jag måste förtydliga mej lite: jag har förstås inte svårt för domare bara för att dom råkar göra misstag ibland (det gör vi alla i våra jobb) men den illa dolda njutning av att utöva sin maktfullkomlighet som vissa av dom visar upp provocerar mej till bristningsgränsen.

När en domare vill spela huvudrollen i matchen han dömer är det ju nåt som är jävligt fel. Det senaste exemplet är Magnus Ahlsén som dömde Öis match mot Häcken i förra omgången. Det var så uppenbart hur nöjd han var över att hitta två gula kort på Allbäck och på så sätt visa att han minsann vågade skicka även gamla landslagsspelare av plan. (Och dessförrinnan hade han redan hunnit frilägesutvisa David Leinar efter en 50/50-situation, och när Åge Hareide (Öis genialiska tränare) ifrågasatte detta så blev han omedelbart uppskickad på läktaren - det är ju ett fullständigt rättslöst system; tänk om mina elever inte skulle ha rätt att säga emot mej utan att bli utkastade ur salen.)

Till saken hör också att Öis i matchen innan (mot Trelleborg) fick Alvaro Santos utvisad efter två jävligt hårt dömda varningar, som jag skulle kunna lägga ut texten om ännu mycket mer... Men skit i det nu. Nu blev det ju vinst igår och kvalplatsen är vår (i alla fall tills 16.45 idag). Och när jag skrev att dåliga (läs: maktmissbrukande) domare (som Magnus Ahlsén) förtjänar stryk så menade jag förstås inte käftsmällar och sånt. Men lite förnedrade, svidande smisk på stjärten skulle sitta fint!

Min förkylning blev förresten inte bättre av att sitta och förfrysa skinkor och fötter på ett regnigt och blåsigt Gamla Ullevi igår. Men jag hoppas att jag inom dom närmaste dagarna ska känna mej träningsredo igen. Vikten ligger förresten sen en tid tillbaka stabilt på mellan 79 och 79,5 (i morse 79,3). Jag har på sistone blandat upp min mat med lite kolhydrater och socker ibland, och tror mej hittat nivån för att vikten ska hållas intakt.  


Kommentarer
Postat av: Magnus

Skønt kulturinlægg i førra bloggen. Jag saknar lite svensk input ibland. Ska nog ta och lyssna på 70-tals proggaren och kanske læsa en bok som inte handlar om vampyrer och poliser. Dagens boktips: Vindens skugga (roman som utspelar sig i Bracelona).

2009-10-07 @ 12:26:13
Postat av: E

Äh, bloggen har tappat fokus. Boktips!?! Armhävningar och blodsvett ska det vara.

2009-10-07 @ 21:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0