Gym igen

Idag genomförde jag veckans andra gympass. Dock blir det fortfarande mest konditionsträning. Jag blir inte av med min tvekan inför styrkemaskinerna. För att inte tala om löpbandet. Jag kan helt enkelt inte slå ifrån mej den där jobbiga rädslan för att göra fel: börja träna överkroppen i en underkroppsmaskin eller ramla omkull på bandet och få alla gym-coolingars nonchalant föraktande blickar riktade mot mej. Dom kommer inte ens skratta. Dom kommer bara sucka lite förstrött och sen fortsätta med sitt.

Nåväl. Imorn går tåget till Stockholm. Lördagen kommer bjuda på två högklassiga kulturupplevelser: Djurgården-Öis på Stadion och sen Klezmerfestival på ett ställe som heter Stallet. Det blir fint. Hoppas bara inte jag går upp alltför många kilo...    

Kommentarer
Postat av: E

Jag tror jag talar för stora delar av den här bloggens läsarskara när jag efterfrågar en träningsuppläggsplan. Just nu verkar träningen mest spontanstyrd - jag vill ha ordning och reda. När planeras den tunga träningsperioden? Hur ska du bygga upp stakningsmusklerna? När ska du skaffa längdskidsutrustning? Ska du fokusera på olika muskelgrupper olika dagar? Det finns så många frågor som behöver sina svar! Har du ens berättat för läsarna att du är anmäld till vasaloppet? Fokusering tack!

2009-10-26 @ 09:55:38
Postat av: stora delar av bloggens läsarskara

äntligen någon som vågar säga vad alla tänker.

2009-10-27 @ 16:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0