Kvitt kvidevitt, sa Sparven!

Sitter här och lyssnar på underbara Radiosporten. Gud, vad nervöst det är. Nästan samtidigt som Häcken vände mot Djurgården lyckades Sparven från Halmstad kvittra dit 1-0 mot Hammarby. Och efter Öis fantastiska 3-0 från igår börjar ju det här gå precis, exakt som jag vill. Och jag tänker på hur jag redan i somras satt och förutspådde att Öis skulle klara sej just för att Djurgården och Hammarby skulle klappa igenom totalt, samtidigt som Öis så småningom skulle hitta formen. Och jag minns hur mina vänner (jag hoppas ni känner er träffade!) skakade på huvudet och sa att det var omöjligt. Och det är så skönt att ha rätt! Tilläggstid nu. Nervöst. Nervöst! Ticka, klocka, ticka! Yes! Slut i Halmstad. Och DÄR var det slut på Rambergsvallen också. 

Ojojoj, vad annorlunda livet är nu jämfört med i våras. Tänk, jag satt här med en diet som alla idiotförklarade och ett fotbollslag som var sämre än Billingsfors. Nu sitter jag här mer än 10 kilo lättare och med ett fotbollslag som gjort sju mål på två matcher...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0