Bortblåst

Jag blir så förbannad. All form jag tränade upp inför Midnattsloppet är nu som bortblåst. Jag har just varit ute på ett försök att springa en ny milsträcka som jag mätte upp på Eniro. Tanken var att hålla 5-minuterstempo. Det gick inte alls. 2,5 km passerade jag på 12,42, sen drog jag på lite mer och lyckades passera 5 km på 24,50. Efter det inträffade dubbla olyckor: dels sprang jag in på fel gata så tidtagningen blev meningslös; dels tappade jag all energi i benen. 

Det var fruktansvärt irriterande för egentligen kände jag mej inte särskilt trött - jag var väldigt långt ifrån det där stadiet när man bara ramlar ihop av utmattning. Men benen: efter ungefär 27 minuters löpning var det som om nån sprutat in några kilo betong i dom. Och sen började ryggen och höfterna göra ont. Och sen var det bara helt kört att hålla uppe ett vettigt tempo i löpningen. Jag joggade sakta vidare tills klockan passerade 40 minuter, sen gick jag i en kvart, innan jag satsade allt på en spurt i sisådär 7, 8 minuter. Sen var jag hemma igen. Och nu sitter jag här och surar.

Kullaviks hamnlopp nästa helg blir det inget med. Däremot är jag sugen på att vara med i ett välgörenhetslopp (anmälningsavgiften går till sjuka barn) som pågår i Slottskogen nu. Alla som deltar får under 9 dagars tid (sista dag är nästa onsdag) springa en bana på 1250 meter hur många varv man vill. Tidtagningschip ingår och banan lär ju vara ordentligt uppmätt, så åtta snabba varv där skulle ju kunna bli min nästa chans att nå en miltid på under 48. Men just nu känns det jävligt avlägset. Fan. Och min rektor ringde tidigare ikväll och kom nu med ytterligare ett nytt förvirrad, felräknat förslag på vilka kursgrupper jag ska ha. Och snart har terminen varat i två veckor...


Kommentarer
Postat av: E

Stugan i dalarna är bokad. Nu återstår bara att du anmäler dig.

2009-09-04 @ 08:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0