Åttan igen

Nytt pass ihop med servicemannen idag. Vi cyklade ut till Skatås, sprang åttan och cyklade sen hela vägen hem igen. Det är - som jag var inne på redan i förra inlägget - bra att springa med Martin. Dom första kilometrarna blir det mest jogg och småprat, och det är nog precis vad jag behöver för att inte spränga mej för tidigt.

Även idag drog jag ifrån dom sista tre kilometrarna. Men det blev mycket jobbigare än sist. Martin bestämde sej nämligen för att lägga sej i rygg och haka på mellan kilometer fem och sex. Jag hörde honom flåsa alldeles bakom mej så pass länge efter min tempoökning, att jag förleddes att tro att det gick långsammare än när jag ryckte i söndags. Vad jag inte visste var att Martins plan var att haka på i just en kilometer - och alltså då ge allt.

Följden blev att det gick väl snabbt och jag orkade inte riktigt hålla samma tempo hela vägen i mål. Tiderna på sista tre blev 4,26 - 4,43 - 4,50 och sluttiden 39,39. (Dock visade det sej idag att sträckan vi springer inte riktigt är 8 km - några hundra meter fattas eftersom vi inte startar där man ska och på så sätt missar en startsträcka som är medräknad i banan)

Kommentarer
Postat av: dav

Tror du att vi går på den här?! Det skriker ju aprilskämt!

2010-04-01 @ 22:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0