Njutbart

Idag var vi ute alla tre! Niklas dök upp i stan vid lunchtid samtidigt som jag smet iväg från jobbet. Och efter en rejäl bit smörgåstårta hos servicemannen med familj, drog vi iväg. Öjared! En stor, ödslig golfbana med milslånga spår kors och tvärs. Jag fattade aldrig vilket håll man skulle välja i alla vägskäl, men bortsett det måste jag konstatera att det gick alldeles oförskämt bra.

Vi åkte i ganska exakt två timmar, och det kändes faktiskt som jag kunde åkt mycket längre än så. Visst fick jag stanna till och bränna på med ny tigerbalsam ibland, men det börjar kännas som ett litet problem i sammanhanget. Ryggen håller ju nu!

Och så var det dom nya skidorna! Dom har verkligen hjälpt mej att hitta en teknik i "stakning med frånskjut"-åkningen, som gör att det nu är helt underbart - för att inte säga direkt njutbart - att forsa fram fort, fort över snötäckta fairways. Och varför skulle det då inte gå lika bra över Vasaloppets myrar?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Underbart att höra!

Om jag varit peppad att se er innan är det inget emot nu. Att OS-febern brett ut sig som en dimma över oss bidrar också till mitt pepp

2010-02-15 @ 13:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0