Nästan som till Mångsbodarna

Tre varv var det sagt, och tre varv blev det. Den totala sträckan bör ha blivit ganska exakt två mil. Slingan har nämligen visat sej inte riktigt hålla dom 7,5 som den först lovade, utan snarare 6,8. På sista varvet hoppade jag dock över ungefär 500 meter (ett varv på driving-rangen), eftersom jag ville hinna till bussen som bara går en gång i halvtimmen.

På det stora hela får jag nog säga att det kändes rätt bra. Första varvet gick på 37,00, andra på 38,17 och det avkortade sista på 34,30. Vid varvningarna stannade jag till och åt en banan samt smorde på ny tigerbalsam. Med ungefär en kilometer kvar av varven började ryggen göra sej påmind - men är det inte värre än att jag får stanna till och smörja in mej var trettionde minut så ska jag väl åtminstone kunna ta mej i mål i det där loppet. 

Jag är dock plågsamt medveten om att distansen jag avverkade idag behöver fyrdubblas för att bara komma upp i samma sträcka som man har lagt bakom sej när man går in på sista milen i Vasaloppet - så som vinnare i trekampen kanske jag inte skulle satsa pengar på mej själv i dagsläget...

Kommentarer
Postat av: E

Det här var det bästa som hänt den här bloggen på länge!

2010-02-07 @ 16:18:54
Postat av: j

när är nästa inplanerade skidpass?

2010-02-08 @ 20:18:23
Postat av: E

Jag börjar tro att du kommer fixa det.

Träna bålen som fan nu så den håller.

2010-02-09 @ 15:00:09
Postat av: nordmannen

Eg har ikkje vore inne her på ein stund, men nå blei eg utroleg imponert. Ikkje dårleg Martin!

2010-02-12 @ 19:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0