Gång

Idag kände jag att jag behövde ett långpass av något slag. Jag ville dock inte missa varken slalomen eller Tour de ski-avslutningarna så Öjersjö skulle jag inte hinna ut till innan mörkret och eftersom jag knappast är i tillräckligt god löpform för tillfället för att orka springa riktigt långt föll valet på ett gångpass. Jag hade för avsikt att vara ute i minst två timmar.

Motgångarna började torna upp sej redan innan jag kommit hemifrån. Jag hade laddat hem två radioprogram - senaste Spanarna och vinterpratet med Jonas Gardell - att lyssna på under gångmarschen, men när jag lagt över dom i min så kallade i-river och skulle ge mej iväg så visade displayen hånfullt att den var "empty". Jag kände för att skälla ut apparaten och förklara att även om nu dagens överföring inte funkat så hade jag ju för fan redan sedan tidigare massa musik på den, som jag lyssnade på så sent som i fredags och absolut inte tagit bort.

Uppgivet och undergivet (jag känner mej alltid som en slav när jag har med teknik att göra) försökte jag några gånger till, naturligtvis utan bättre resultat. Filerna finns kvar i datorn och på bildskärmen ser det också ut som dom läggs över, men tydligen försvinner dom nånstans på vägen. Det värsta nu är förstås att jag inte kan veta var felet ligger. Det vore ju förskräckligt förargligt att köpa en ny sån där manick för typ 1000 spänn, och inte lyckas lägga in nåt på den heller.

Som tur var gick i alla fall radiofunktionen fortfarande att använda, och trots att jag inte fick lyssna på det jag tänkt mej blev jag faktiskt ackompanjerad av massa god radio ändå. P1 hade en bra kväll, inte minst med klassikern "Språket" och sen ett reportage om norska romer.

Jag hade som sagt tänkt gå i två timmar, och därmed planerat att ta mej över båda stans broar på min väg. Efter en timme och en kvart, när jag som bäst gick och njöt av den vackra strandpromenaden vid Eriksberg, började dock ljumskarna och höftböjarmusklerna kännas av rätt ordentligt. Jag tyckte då att det fick räcka och vandrade iväg till första bästa busshållplats. När jag kom hem mätte jag sträckan så gott jag kunde på Eniro, och eftersom jag vet att ni är många i läsarskaran som älskar statistik så kommer här lite sådan:

9,47 (1,3 km) - 26,38 (3,4 km) - 52,51 (6,7 km) - 1,11,04 (9,1 km) - 1,28,44 (11,1 km)

Uppdrag till coachen: räkna ut kilometertiden! (Det gick inte jättefort idag - en naturlig snabbvandrare som t ex terapeuten skulle förmodligen traska på i nästan samma tempo under en trött bakfyllepromenad - men just därför behöver jag ju få en tid att utgå ifrån, så jag kan raska på ännu mer i fortsättningen...)

PS. Hästmannen! Missade ni den ikväll, och inte har sett den tidigare heller, så skynda er in på Svt dokumentär och kolla - vackrare blir det inte!


Kommentarer
Postat av: j

det skulle jag förmodligen. vilka romaner pratade dom om i radion?

2010-01-11 @ 09:17:09
Postat av: E

2,1 m/s eller 7,5 km/t!

2010-01-11 @ 09:29:09
Postat av: Jag

Ni läser illa. Jag skrev romer, inte romaner. Och jag bad om en tid, inte en hastighet.

2010-01-11 @ 18:47:03
Postat av: Lisa

I-river... Jag är ett frågetecken, vad är detta för skitprodukt? Låter som en billig iPod-kopia köpt på Backaplan. Skaffa dig riktiga grejer så ska du se att höfterna går som smort och du tar dig hela vägen hem

2010-01-11 @ 22:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0