Vilse

Jag hade mätt upp en ny milsträcka. Jag öppnade försiktigt och passerade 2,5 km på 13,07. Sen passerade jag stadsgränsen till Mölndal och där sprang jag vilse. Min intelligens räcker tyvärr inte alltid till för att omsätta kartbilder i verklighet. Ilsket vände jag hemåt mot Göteborg igen, men såg i alla fall till att ha sprungit i exakt 45 minuter innan jag var tillbaka.

Inte nog med att jag sprang fel. Allt annat kändes också åt helvete: benen, höften, ryggen och inte minst orken var som hämtade från en gammal överviktig gubbe. Vid ett tillfälle blev jag omsprungen av en pappa med en liten son på sisådär 10 år - och jag hade inte en chans att haka på.

PS. Till råga på allt elände sitter spåren efter jullovet obönhörligt kvar. Från att under en lång period i höstas ha legat stabilt under 80, har jag fortfarande inte lyckats komma tillbaka under ens 81 kilo. Och dom där kilona sitter så jävla synligt på magen och retar gallfeber på mej varje vaken timme på dygnet. Fan.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Nej Martin positiv energi nu. Vänd tjureriet till jävlaranamma. Om det känns bättre för dig är jag superduperförkyld och min kollega, som ska åka vasaloppet samma dag som dig, hävdar bestämt att jag kommer smitta honom och förstöra hans lopp. Då vinner du definitivt över honom. One down a few more to go...

2010-01-19 @ 21:19:44
Postat av: E

Skit i kilona och gör allt för att stärka din rygg! Den är det största hotet mot Mora nu.

Varför svarar du aldrig på vad hitlers hund är?

2010-01-20 @ 07:39:56
Postat av: E

Sista helgen att anmäla sig till racketlon-dm. Nisse o Anders är med. Du?

2010-01-22 @ 16:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0