Knäskål

Så har jag varit ute på ännu ett löppass - ett trööögt sådant. Det började med att jag kände en stickande smärta vid vänster knäskål för varje steg jag tog. Det där är ett helt nytt ställe för mej att ha ont på, så jag hoppas verkligen att det bara var nåt tillfälligt. Under gårdagens löptur halkade jag till några gånger på det isiga underlaget, och det är väl möjligt att knät fick sej nån liten vridning då.

Hursomhelst joggade och gick jag omvartannat i ungefär en kvart för att försöka mjuka upp knät. Och till slut kändes det tillräckligt ok för att jag skulle ge mej på samma runda som igår. Det visade sej dock rätt omgående att idag skulle det handla mer om att jogga än att springa. Kraften i benen var lika med noll. Så tiderna idag känns egentligen inte särskilt relevanta, men jag känner ändå min redovisningsplikt och här kommer dom således:

7,05 - 7,30 (14,35) - 7,47 (22,22) - 7,49 - (30,12) - 7,49 (38,01) - 7,49 (45,50) - 7,37 (53,27) - 2,30 = 55,57

(Man kan i alla fall konstatera att jag är bra på att hålla jämt tempo i mitt joggande.)

Slutligen, bäste coach, ber jag om ursäkt för att jag missat svara på frågor. 1. DM blir det inget med. Filmfestival och vasaloppsträning kommer att prioriteras. 2. Vad gäller hunden så tror jag det är bäst att jag lånar terapeutens egna ord. Så här ser hans instruktion för denna övning ut: 

"Övning nr. 5: Hitlers hund. Adolf Hitler hade en schäferhund som hette Blondi. Han hade fått den av partikanslichefen Martin Bormann. Denna övning stärker stjärt- och ryggmuskulatur. Stå på alla fyra som en hund (knän och händer mot underlaget). Sträck så ut vänster arm och höger ben (ungefär parallellt mot underlaget) och håll kvar i den positionen i ca 5-10 sekunder. Upprepa så för höger arm och vänster ben."

Och på tal om terapeutens övningar: nu ska dom göras! Sen ska jag dessvärre skynda mej in i duschen för att sen kunna dra vidare ut i Göteborgskvällen och möta upp med min gode vän Henrik som är på besök. Det brukar betyda viss överkonsumtion av öl. Dumt, jag vet...

Kommentarer
Postat av: E

Oroväckande tystnad här...

2010-01-26 @ 09:55:13
Postat av: j

ja.....

2010-01-26 @ 12:35:43
Postat av: Lisa

ja...

2010-01-27 @ 21:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0