Svar på oro

Jag förstår att ni blir oroliga. Och oron lär väl knappast stillas av förklaringen till dom senaste dagarnas tystnad här: jag har nämligen haft precis fullt upp med allt annat än att träna.

Men vi tar det positiva först: i söndags (efter 7,8 öl på lördagskvällen) var jag i min bästa löpform på länge. Jag hade tänkt jogga lugnt i en timme, men kände att kroppen svarade som fan, så jag ökade farten efterhand och kände mej oförskämt pigg även efteråt. Skillnaden mellan bra och dåliga dagar är uppenbarligen milsvid (se förra inlägget som behandlar lördagens pärs.)

Sen till det negativa: (som förvisso varit väldigt trevligt) Min vän Henrik kom ju som tidigare meddelat på besök till stan i lördags. Han stannade tills i tisdags, då hans vistelse kulminerade i och med Depeche Modes konsert i Scandinavium (som var fantastisk!). Men Henriks närvaro i stan innebar hårt jobb för hans göteborgska vänner; lördagen, måndagen och tisdagen innehöll restaurangbesök och pubhäng i sån mängd att jag under dessa dagar knappt spenderade en vaken timme i mitt hem.  

Och igår kom onsdagen - då var jag upptagen av ett möte med en presumtiv livskamrat (som det inte kommer bli nåt med, så ni behöver inte oroa er för det i alla fall). Och idag kom torsdagen - och nu har jag blivit sittande här och än så länge inte gjort nåt vettigt alls. Jag känner mej trött och sliten. Men! I helgen ska det definitivt tränas på allvar igen. Servicemannen har messat om skidåkning.

Kommentarer
Postat av: j

där har du framgångsreceptet. svep en 17-18 öl kvällen innan loppet så kommer det här gå bra. du får dock inte glömma att fettladda också. öl kan inte ersätta bacon och smör.

2010-01-28 @ 22:00:36
Postat av: E

Har hört att en av dina två konkurrenter i vasaspåren har varit i mora på träningsläger...

2010-01-30 @ 21:32:29
Postat av: Lisa

Dålig uppdatering nu tycker jag... Oro tillbaka

2010-02-01 @ 19:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0