Vårtermin

Satan, vad fort det går. Imorn kl 8.00 ska jag infinna mej till vårterminens första lektion. Ute är det dock allt annat än vår. Snön har fallit i omåttliga mängder över Göteborg med omnejd och egentligen skulle jag och servicemannen gett oss ut i Landvetters elljusspår ikväll, men han hade jobbat hela natten och var trött och oinspirerad och så blev det inget med det... Vid tillfällen som detta är det förstås lite dumt att jag inte har körkort och bil och sånt, men det kommer jag ju hursomhelst knappast hinna skaffa i tid till detta års Vasaloppssatsning. Dessutom skulle det kännas som ett brott mot nån sorts naturlag om jag skulle skaffa körkort. Jag vågar inte ens tänka på konsekvenserna.

Lite har jag i alla fall rört på mej på sistone: jag var ute och joggade lätt både igår och i förrgår och i lördags blev det ett skidpass i Bergen. Jag var där och firade nyår med terapeuten och hans crew, och när vi hämtat oss från festen tog vi linbanan uppför fjället och åkte runt i en bra bit över en timme i fantastiskt före och bitivis med en utsikt som få skidspår i världen kan mäta sej med. Det var fint. 

Särskilt fint var det att jag knappt kände av ryggen alls. Kanske kan det hänga ihop med att det krävdes 15 minuters perfekt uppvärmning bestående av uppförsbacke-pulsande (med skidorna på) innan vi kom upp till spåren. Kanske får jag ta det som en lärdom. Uppvärmning är nog bra.

Kommentarer
Postat av: j

går det att lägga ut bilder på bloggen? dags att sätta sig i respekt hos konkurrenterna med en actionbild.

2010-01-06 @ 20:14:08
Postat av: E

Vi kan ha på sätesvärmen i bilen när vi kör från Våmhus till Sälen. Det är bra uppvärmning.

2010-01-07 @ 07:11:36
Postat av: Lisa

Det är så härligt att höra att du samlar på dig lärdomar. Uppvärmning - check!

2010-01-08 @ 20:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0