Sin gilla gång...

På väg mot en ny vår går livet sin gilla gång. Och springer gör jag så gott jag kan. Ibland går det bra, ibland går det dåligt. Löppassen sen jag bloggade sist har varit tre till antalet, två dåliga och ett bra.

I söndags gick det rätt bra. Jag och servicemannen åkte ut till Skatås och sprang den, för löpare i Göteborg med omnejd, så klassiska åttan. Vi gick ut föredömligt lugnt (vilket jag annars brukar ha svårt för) och med tre kilometer kvar kände jag att det var dags för en tempoökning - då satte jag in stöten och hängde av Martin. Dom sista kilometerpasseringarna gick på 4,48 - 4,43 - 4,53, vilket medförde en (förvisso blygsam) sluttid på 40,48.

I torsdags förra veckan och idag gick det dåligt. Min avsikt båda gångerna har varit att springa en mil, men - delvis på grund av för snabb utgångsfart - har jag tvingats ge upp efter en halvtimme. Nytt försök väntar på torsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0