Under 50!

Idag fick jag ett riktigt fint formbesked. Nästan helt utan känningar i ljumskarna förbättrade jag min tid med drygt två minuter på den mil jag för tillfället fokuserar min löpsatsning på. Jag trodde inte mina ögon när jag såg passertiden efter första varvet: jag trodde jag hade öppnat ungefär som sist, men det visade sej att det hade gått hela 16 sekunder snabbare än då.

Naturligtvis blev jag sporrad av den informationen, och eftersom jag dessutom kände mej hyfsat lätt i steget så bestämde jag mej för att försöka hålla utgångsfarten så länge som möjligt. I tre varv höll det, men även om jag sen tvingades till en temposänking lyckades jag ändå klara mej hela vägen i mål utan att klappa igenom totalt. Tiderna:

6,27 - 6,23 (12,50) - 6,28 (19,17) - 6,44 (26,01) - 6,59 (33,00) - 7,00 (40,00) - 6,49 (46,49) - 2,10 = 48,59

PS. Göteborgsvarvet går av stapeln 22 maj. Och ju fler supportrar jag har efter banan, desto bättre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0