Mot varvet

Tack, kära läsare, för alla tips om bloggens fortlevnad. Det verkar som att de flesta av er tycker att jag ska fortsätta skriva, och då får det bli så. I väntan på nya större mål att blogga mot, har jag ju ett Göteborgsvarv som ska springas den 22 maj, så tills vidare kommer ni (förstås med inslag av annat smått och gott ur mitt liv) få följa min träning inför detta lopp - en träning som började riktigt dåligt:

Jag unnade mej en veckas ledigt efter Vasaloppet; det kändes som min kropp behövde den återhämtningen. Men igår gav mej ut. Tanken var att stillsamt jogga en mil. Det gick åt skogen. Efter en minuts löpning höll jag på att halka omkull (otäcka isfläckar ligger fortfarande och lurar på alltför många vägar i den här stan) och jag kände med en gång hur min positiva känsla över att komma igång med löpningen igen förbyttes i en stigande irritation över att den jävla våren tar sån tid på sej att hitta hit.

Efter tio minuters löpning kom nästa smäll: högerljumsken (som kom i så dåligt skick efter Vasaloppet) började göra väldigt ont. Och smärtan bara växte och växte. Och bredde dessutom ut sej: den bildade liksom ett snitt som löpte hela vägen från insidan låret (nästan uppe vid den punkt där benen går samman) och ända ut till höftböjarmuskeln. Det var som om nån just hade börjat såga av hela högerbenet. Efter en kvarts löpning gav jag upp.

Så frågan är vad jag ska göra nu? Jag tänkte börja med att vila idag, och försöka imorn igen. Vi får verkligen hoppas att det inte gör lika ont då.

PS. Bloggen behöver att nytt namn! Därför utlyser jag nu en tävling: den som kommer på det namn som jag sedan enhälligt väljer vinner att vid lämpligt tillfälle bli bjuden på ett glas av valfri alkoholhaltig dryck.


Kommentarer
Postat av: E

De bästa inläggen är utan tvekan de från tiden när du började vägra kolhydrater. Och upplyste oss om att banan och mango var bland det värsta man kan stoppa i sig.

2010-03-09 @ 11:45:11
Postat av: Bloggaren

Och med det vill du ha sagt att jag borde inrikta bloggen mer mot kosthållning igen? Har du nåt namnförslag på bloggen, som skulle passa för en sån nisch?

2010-03-09 @ 16:55:21
Postat av: E

Martins matskola.

2010-03-09 @ 19:13:54
Postat av: E

Du kanske ska göra en tennissatsning?

Sm 2010?

Träna med nisse. Du kommer slå honom nu, han har inte spelat på ett halvår.

2010-03-10 @ 13:22:23
Postat av: j

isåfall vill jag föreslå "nisse" som nytt namn på bloggen.

2010-03-10 @ 16:03:15
Postat av: lisa

Dålig uppdatering på den här varvet-bloggen tycker jag. Börjar tappa intresset. Inte alls som på vasaloppstiden

2010-03-15 @ 20:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0